◄ زیان پروژههای بخش راه از تخصیص بودجه عمرانی در نیمه دوم سال
عدم ابلاغ تخصیص اعتبارات بخش راه در فصل مناسب کاری، منجر به هدررفت منابع کشور میشود.
![زیان پروژههای بخش راه از تخصیص بودجه عمرانی در نیمه دوم سال](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/YXnlYAwSbZtD/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLMKIdKZX4pYr/%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%B4+%D8%A2%D8%B3%D9%81%D8%A7%D9%84%D8%AA+%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87+%D9%82%D8%B5%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%B3%D8%B1%D9%BE%D9%84+%D8%B0%D9%87%D8%A7%D8%A8.jpg)
برخی کارشناسان حوزه راه معتقدند عدم ابلاغ تخصیص اعتبارات بخش راه در فصل مناسب کاری، منجر به هدر رفت منابع کشور میشود.
به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل و نقل با بیان این مطلب و طرح این پرسش که «چرا تخصیص بودجههای عمرانی بخش راه غالباً در نیمه دوم سال صورت میپذیرد، گفت: یکی از فاکتورهای مهم در بحث روکش راهها تامین شرایط جوی مناسب از جهت دمای حداقل مثبت (10 درجه سانتیگراد) و عدم رطوبت در بستر راه است.
بیشتر بخوانید:
به گزارش تین نیوز، رضا مرادی این مطلب را در کانال تلگرامی شهروند خبرنگاران نوشت و افزود: از آنجاییکه نیمی از استانهای کشور در مناطق سردسیر و پر بارش (استانهای شمالی و شمالغرب و شرق) قرار دارند، در طی سال فقط به مدت چهار تا پنج ماه در این مناطق امکان انجام عملیات روکش و آسفالت راههای احداثی فراهم است.
او تاکید کرد: این درحالی است که بهعلت تجمیع اعتبارات عمرانی در استانها، تخصیص اعتبارات فصل حمل و نقل بهصورت تفکیکی انجام نمیشود.
این کارشناس اظهار کرد: بر این اساس عدم ابلاغ تخصیص اعتبارات اشاره شده در فصل مناسب کاری، منجر به هدر رفت منابع کشور با اجرای غیر اصولی و غیر استاندارد پروژههای روکشی راهها میشود.
به گزارش تین نیوز وی گفت: به منظور هزینه کرد مناسب اعتبارات راهها، ابلاغ تخصیص این اعتبارات در فصل مناسب کاری (عموماً تابستان و پاییز) در استانهای اشاره شده از ضروریات بوده و موجب برطرف شدن بخشی از مشکلات جادهای میشود.
مرادی افزود: این اقدام موجب میشود مجریان راهها نیز با برنامهریزی و بهدور از مشکلات شرایط محیطی برای انجام اصولی و با مشخصات پروژههای عمرانی اقدام کنند.