بازدید سایت : ۳۷۴۸۴

◄ گزارشی از وضعیت جاده های خراب در آستانه سفرهای نوروزی

به باور بسیاری از رانندگان و کامیونداران، خرابی جاده ها و عدم رسیدگی به آنها خسارات زیادی به ناوگان سنگین بار وارد می کند.

تین نیوز |

به باور بسیاری از رانندگان و کامیونداران، خرابی جاده ها  و عدم رسیدگی به آنها خسارات زیادی به ناوگان سنگین بار وارد می کند.

به گزارش تین نیوز ، این موضوع آنجا مهمتر می شود که رانندگان ناوگان عمومی از جمله رانندگان عمومی بخش حمل و نقل بار کاربران حرفه ای جاده ها محسوب می شوند که به نقاط مختلف کشور تردد دارند و به همین دلیل اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت جاده های کشور دارند.

آنان معمولا در طول سفر خود به نقاط مختلف کشور با کمبودهایی در جاده ها از جمله خرابی آسفالت، وجود نقاط پرحادثه، فرونشست زمین، سرقت علائم راهنمایی و رانندگی، کمبود روشنایی و ... مواجه و این موارد معمولا در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی می کنند.

بیشتر بخوانید:

فهرست جاده هایی که به تازگی در مورد خرابی آنها اطلاع رسانی شده، در ادامه آمده است.

- اتوبان ساوه همدان دیگر قابل استفاده نیست.

- اصفهان به طرف شهرضا آنقدر خراب است که با کامیون خالی هم دنده 2 باید رفت.

- زیر پل رمپ اردکان به سمت نایین ماشین نیم متر می رود در چاله و بالا می آید.

- کمربندی شهرضا از سمت آباده  به محض رسیدن به کمربندی، راننده دچار سردرگمی می شود و قدرت مانور ندارد و به دلیل نبود سیستم روشنایی وعلائم اخباری در شب به ناگهان با سر کمربندی مواجه می شود و تابلو کامیون ممنوع و همه در یک آن و یک ثانیه راننده باید تصمیم به تغییر مسیر بگیرد که بسیار فاحعه و حادثه به دنبال دارد. خرابی مسیر هم بحث جدایی دارد.

- مسئولان با خودروی شخصی خود از جاده بروجن به سمت اهواز سفر کنند، ببینند، چقدرآسفالت خراب است. به جای دست انداز با چاله های عمیق در جاده روبرو می شوند. خرابی مسیری به این پرترددی، زیبنده این مرز و بوم نیست.دقیقا مشخص است تعمیر آسفالت این جاده چند سالی هست که رها شده، اما سرعت گیرهایی ایجاد شده به مثال تپه بدون علائم است که به جای کاهش سرعت، موجب تصادف و خرابی خودروها می شود.

- وضعیت آسفالت آزادراه قم اراک و آزادراه اراک بروجرد بسیار خراب  و پر از چاله خصوصا در لاین کند رو است.

- ورودی جاده قدیم کرج به اندیشه تا کفش ملی سه چاله بزرگ دارد. ماشینم افتاد داخل یکی از این گودال ها لاستیک نو ترکید.

- آسفالت جاده آزادگان تهران به شدت خراب و هر پنج قدم یک خندق ایجاد شده است.

- آسفالت جاده قهجاورستان به طرف پل تمدن نرسیده به روستای هفشویه خیلی خیلی است و چاله های بزرگی وسط جاده ایجاد شده است.

- جاده پلی اکریل اصفهان به پیربکران خراب،  بدون خط کشی، پر از چاله،  بدون روشنایی و پر حادثه است.

- جاده اصفهان به شهرضا محدوده پل راه آهن تا بهارستان پر از چاله و دست انداز است که موجب تصادف و خسارت جانی و مالی و استهلاک روزانه هزاران ماشین می شود.این محور شاهراه جنوب به مرکز است و دو سالی هست که هیچ ارگانی جوابگو نیست و درصدد رفع مشکل هم بر نیامده است.

- در استان خوزستان شهرستان اهواز بعد از بیمارستان شهید بقایی جاده نبرد (بار انداز ملت) به طول حدودا یک کیلومتر که جاده قدیم خرمشهر را به جاده جدید خرمشهر متصل می کند، اینقدر چاله چوله دارد که نمی شود به آن گفت جاده آسفالته.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده

    جاده بروجن به سمت مبارکه پراز چاله شده خیلی خراب است حداقل چاله ها راپرنمایند

  • احمد

    به باور تمامی کارشناسان : هیچ عاملی به اندازه اضافه تناژ به جاده ها و زیر ساخت هاش آسیب نمیزنه .

    از این منظر , بروید ,ببینید در پایانه ها چه تعداد بار اضافه تناژ به رانندگان پیشنهاد میشه ؟ و حمل میشه
    پس فقط نحوه ساخت و مرمت اسفالت جادها نیست , بلکه سرعت تخریب جاده های تازه ساخته شده یا ترمیم شده هم ملاکه ,,,,,, ببینید فرهنگ و قوانین اروپا که بهترین را ه های شوسه دنیا رو داره , در مورد اضافه تناژ و شرایط تردد ناوگان و نگهداری جاده ها از این دست چیه ؟ چرا اونا موفق اند ولی ما که صد هزار برابرشون سرمایه و نیرو داریم , و بزرگی یک کشور اونها شاید به اندازه یک استان ما هم نمیشه , اینگونه عاجز و ناتوانیم .