بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ واکنش وزیر راه به عملکرد مدیرعامل راه آهن + سند

به تازگی تصویری نامه ای در شبکه های اجتماعی منتشر شده که بیانگر واکنش مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نسبت به عملکرد سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن است.

واکنش وزیر راه به عملکرد مدیرعامل راه آهن + سند
تین نیوز

به تازگی تصویری نامه ای در شبکه های اجتماعی منتشر شده که بیانگر واکنش مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نسبت به عملکرد سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در مورد توقف قطار ترانزیتی افغانستان در خاک ایران است.

به گزارش تین نیوز، در این نامه که از سوی سید جواد فریزنی مشاور وزیر و مدیرعامل حوزه وزارتی به سید کمال هادیانفر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نوشته شده، آمده است:

نامه شماره ... مورخ 16 اردیبهشت ماه امسال نماینده محترم ویژه رئیس جمهوردر امور افغانستان و ضمائم مربوطه در خصوص یادداشت اعتراضی رئیس راه آهن افغانستان در ارتباط با توقف قطار ترانزیت کشور متبوع در خاک جمهوری اسلامی ایران به استحضار دکتر بذرپاش وزیر محترم راه و شهرسازی رسیدف پی نوشت فرمودند: شخضا موضوع را دنبال نمایید، این کارها به هیچ عنوان برازنده وزارت راه و شهرسازی نیست و هرچه سریع تر مشکل تردد بار از افغانستان مرتفع گردد.

به گزارش تین نیوز،  تاریخ نامه سید جواد فریزنی مشاور وزیر و مدیرعامل حوزه وزارتی به سید کمال هادیانفر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، مربوط به 23 اردیبهشت ماه 1402 ( دو روز پیش ) است.

قابل ذکر است مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان  اوایل اردیبهشت و به دنبال توقف قطار ترانزیتی این کشور در خاک ایران گفته بود: رسانه ها خبر زدند که قطار وارد شد و متوقف شد و بعد راه آهن ورود قطار را تکذیب کرد و اتفاقات بعدی آن انجام شد. 

او تاکید کرد: کنسرسیوم توسعه ریلی با هماهنگی وزارت راه و نمایندگی رئیس جمهور در امور افغانستان کار خودش را با سرمایه گذاری بزرگترین شرکت های ریلی کشور در افغانستان آغاز کرد، دو مسئولیت دارد.

وی افزود: در یک سال گذشته اصل مسئولیت کنسرسیوم در افغانستان رفع نواقص و توسعه خطوط ریلی و ایستگاه های راه آهن در افغانستان بود که از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و ایستگاه های متروکه با اقدام مشترک کنسرسیوم و راه آهن افغانستان بازسازی شد و تجهیز و پرسنل در آنجا مستقر شد و این توسعه خطوط ریلی در دستور کار قرارگرفت و قطار های متعددی هم بابت تکمیل این خط ریلی به افغانستان انتقال دادیم.

وی ادامه داد: اما مسئولیت دومی که از جانب وزارت راه و دستور مستقیم وزارت راه و شهرسازی بر عهده این کنسرسیوم است این بود که بهره برداری و توسعه خطوط ریلی افغانستان را برای انتقال بار های تجاری به ایران به صورت ترانزیت، چه واردات و چه صادرات انجام دهد.

مصطفی رضایی مطرح کرد: برای این منظور با حضور مسئولین عالی رتبه کشور در مورخ ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ قرارداد بسیار جامعی بین کنسرسیوم توسعه ریلی و مسئولین هیئت حاکمه افغانستان شکل گرفت با تایید رئیس اداره راه آهن افغانستان و رئیس هیئت وزرا افغانستان این قرارداد شکل گرفت و بهره برداری از خط ریلی که در افغانستان احداث شده بود به این کنسرسیوم واگذار شد.

نامه بذرپاش در مورد توقیف قطار افغانستانی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    وزیر خودش بازیگره.
    اگر برکنارش نمیکنه بخاطر اینه که فکر می‌کنه هزینه اش رو نباید خودش بده

    این خیلی بده که وزیر منافع ملی رو فدای منافع شخصی خودش میکنه

  • سعید

    آقای جعفری معاون راه آهن ابتدا در حالی که قطار به مرز رسیده بود و همه موانع زیر ساختی رو پشت سر گذاشته بود بهانه کرد که چرا بخش افغانی زیر ساخت این خط توسط کنسرسیوم آماده نشده بوده.اول ورود قطار ترانزیت رو تکذیب کرد.اما بعد اذعان کرد که قطار وارد شده اما کنسرسیوم به دروغ گفته که لکومو تیو وارد شده فاقد واگن بوده.
    و نهایتا اصل حرفش رو زد که چرا اینها بدون اطلاع من قطار رو تا شمتیغ آوردن در حالی که توافق بر سر چگونگی مبادله قطار بین دو کشور در توافق نامه های قبلی دو دولت مشخص شده بود و ظاهرا ایشان و همکارانشون از این شیوه عمل بی اطلاع بودن یا به احتمال قوی تر تجاهل میکنن.بعد کنسرسیوم رو به جو سازی رسانه ای متهم کرد. نهایتا هم بهانه آورد که اینها تشریفات گمرکی رو انجام ندادن.
    بنظر میرسه که همه درد ایشون و سازمان متبوع ایشان اینه که همه باید گوش به فرمان ما باشن و اگر کسی از ما اجازه نگیره اجازه عبور قطار نداره.مدیریت آفتابه ها!!!! در حالی که همه توافق ها و اجازه ها گرفته شده بوده.
    برایند عملکرد ایشان و همکارانشون معطلی قطار به مدت حدود ده روز در مرز شمتیغ بود. یک آبرو ریزی ملی بدست عده ای مدیر بی کفایت؛ اون هم جلوی یک حکومت تازه به دوران رسیده !!!
    به این معاون محترم توصیه میشه با طناب اون مدیر عامل موقت و پا در هوا به داخل چاه نره و آبرو و وجه کاری سی ساله خودش رو فدا نکنه.

  • ناشناس

    جعلی است

  • بازنشسته راه آهن

    با فاصله آقای دکتر بذر پاش البته اگر دکتری ایشان درست باشد بی مسئولیت ترین و ضعیف ترین وزیر راه و شهر سازی بعد از انقلاب هستند و این رکورد ایشان سالها ماندگار خواهد بود مانند رکورد های میعاد صالحی در نابودکردن راه آهن.