بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

◄ موازی کاری پایانه های عمومی بار و شهرک های حمل و نقل/ وقتی نظارتی در کار نیست

شهرک های حمل و نقل و پایانه های بار عمومی دو نوع تسهیلات حمل و نقل هستند که در شهرها و مناطق مختلف ایجاد می شوند.

موازی کاری پایانه های عمومی بار و شهرک های حمل و نقل/ وقتی نظارتی در کار نیست
تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون فلاورجان گفت: شهرک های حمل و نقل و پایانه های بار عمومی دو نوع تسهیلات حمل و نقل هستند که در شهرها و مناطق مختلف ایجاد می شوند. البته، این دو مفهوم به نحوه استفاده و نوع خدماتی که ارائه می دهند، تفاوت دارند.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی در کانال تلگرامی خود در توضیح مفهوم شهرک حمل و نقل نوشت: شهرک های حمل و نقل توسط شرکت های حمل و نقل در مراکز عمده بار ایجاد و اداره این شهرک ها توسط شرکت های حمل و نقل انجام می شود.

وی افزود: هر شرکت حمل و نقل می تواند در شهرک دارای تأسیسات و امکانات مستقل غیر مشاع باشد. این شهرک ها می بایست به کامیون داران خدمات بهتر و در فضای مناسب تری ارائه دهند.

به گفته وی، نظارت متمرکز دولتی و عدم دخالت بیجای دولت در امور مربوط به موارد غیر حاکمیتی از ویژگی های آنهاست.

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا در توضیح مفهوم پایانه های بار عمومی، گفت: پایانه های بار عمومی معمولا در شهرها و مناطق مختلف ایجاد و خدمات این پایانه ها به عموم مردم ارائه می شود.

او افزود: در پایانه های بار عمومی، خدمات باربری و اعلام بار انجام می شود و معمولا پایانه های بار عمومی برای تمرکز کامیونداران و رانندگان در خدمات دهی هر چه بهتر به جامعه و نظم وترتیب جهت دریافت و توزیع بار و ایمنی بهتر در حمل و نقل ایجاد می شود که می تواند در مسافت های کوتاه وهم اینکه مسافت طولانی خدمات به عموم جامعه را شامل شود.

بکرانی ادامه داد: به طور کلی، شهرک های حمل و نقل بیشتر به لجستیک شدن حمل ونقل کمک خواهد کرد و برای شرکت های حمل و نقل و کامیون داران امکانات بهتری را فراهم می کنند، در حالی که پایانه های بار عمومی خدمات به عموم مردم ارائه می دهند و در جابجایی کالا در جامعه نقش مؤثری ایفا می کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون فلاورجان تاکید کرد: این تسهیلات در بهبود حمل و نقل بار و کالا نقش مهمی دارند و می توانند به بهره برداری بهتر از منابع و کاهش آلودگی محیطی کمک کنند...

این راننده کامیون با طرح این پرسش که با توجه به تفاوت بین شهرک حمل ونقل وپایانه بار عمومی چگونه می شود شهرک های حمل ونقل در کشور ما و در صنعت حمل ونقل جاده ای مؤفقیتی حاصل نکند ؟!، اظهار کرد: زمانی که خدمات دهی در شهرک حمل ونقل در موازات پایانه بار عمومی قرار گیرد ،واز اهداف اصلی خود که لجستیک شدن است دور شود .

وی در مورد هزینه های پرداختی در شهرک های حمل ونقل وپایانه های بار عمومی گفت: هزینه های پرداختی در شهرک های حمل و نقل طبق مفاد ماده ۱۸ و۲۰ قانون ضوابط و بهره برداری از مجتمع های رفاهی بین راهی در حمل و نقل جاده ای بر عهده بهره بردار یا شرکت های حمل ونقل و غرفه های مستقر در شهرک خواهد بود.

به گفته بکرانی، در پایانه بار عمومی هزینه پرداختی آن بر عهده صاحبان کالا است که خدمات دولتی جهت حمل و نقل کالای خود دریافت می کنند و بر اساس قانون هزینه های آن در موقع صدور سند حمل یا بارنامه از صاحبان کالا دریافت و به عنوان عوارض و جابجایی به خزانه دولت واریز می شود .

وی خاطرنشان کرد: همچنین مدیریت شهرک های حمل و نقل بر عهده شورایی متشکل از بهره بردار، نماینده اداره کل ،انجمن شرکت های حمل و نقل و نماینده استفاده کننده از غرف مستقر در شهرک است ولی مدیریت پایانه بار عمومی بر عهده سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای است.

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون فلاورجان در پاسخ به این پرسش که با هوشمند سازی حمل و نقل و برخط شدن عملیات حمل کالا و صدور بارنامه الکترونیکی در آینده نیازی به چنین شهرک هایی در صنعت حمل ونقل خواهد بود ، بیان کرد: شایسته است متصدیان امر و ناظران بر اجرای طرح ها و لوایح در حمل و نقل جاده ای کشور بیشتر از آنچه که امروز شاهد فعالیت موازی شهرک ها و حضور دلالان بار در این پایانه ها و شهرک ها هستیم، مسیر اجرای طرح را به سمت سیاست گذاری های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (۸۸) در حمل و نقل سوق داده و در راستای سیاست های کلی نظام در گام دوم انقلاب قدم برداشته تا همسو و همراه با جامعه و انقلاب به اهداف وآرمانهای پیش بینی شده انقلاب اسلامی نزدیک تر شویم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.