بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

کاهش ۵۵ درصدی تخلفات اضافه تناژ در استان لرستان

کاهش ۵۵ درصدی تخلفات اضافه تناژ در استان لرستان

تین‌نیوز | مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي لرستان: با متخلفين اضافه تناژ به شدت برخورد مي شود.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی  اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان لرستان، مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان لرستان گفت : حمل بار اضافه بر ظرفيت وسايل نقليه علاوه بر خطرات ناشي از بروز سوانح و تصادفات جاده اي، موجب فرسودگي زودرس وسيله نقليه و  تخريب زير ساخت راه ها مي گردد بنابراين با متخلفین اضافه تناژ به شدت برخورد می شود.   

حسن رحمانی اظهار داشت:  بر اساس آمار دريافتي از سیستم اضافه تناژ اداره کل،  در 3 ماهه ابتداي سال جاری تعداد 57 فقره تخلف اضافه تناژ کالا از سوی پلیس راه استان کشف و برای اعمال قانون به اين اداره كل معرفی شده اند كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 55 درصد كاهش را نشان مي دهد.

 رحمانی تصریح کرد: برگزاري كلاس هاي آموزشي براي رانندگان، برخورد با متخلفین و ممانعت از تردد ناوگان دارای اضافه بار توسط پلیس راه، راه اندازی گشت های نامحسوس و شناسایی مراکز فرار بار از جمله عوامل مؤثر در كاهش تخلفات اضافه تناژ در استان بوده است.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان لرستان با اشاره به اهميت نصب و بهره برداري از سامانه هاي توزين در حال حركت (WIM) اظهار داشت : هيچ عاملي مانند اضافه تناژ جاده ها را تخريب نمي كند و اضافه تناژ محوري يكي از مهمترين علل تخريب جاده است كه با استفاده از سامانه هاي توزين در حال حركت در كاميون هاي داراي اضافه تناژ محوري به آساني قابل تشخيص است.

  وي با تأكيد بر توجه رانندگان به رعايت ظرفيت مندرج در كارت وسيله نقليه افزود : چنانچه راننده براي نخستين بار مرتكب اين تخلف شده باشد بر حسب ميزان اضافه بار و مسافت طي شده جريمه خسارت وارده بر جاده را تا پايان مسير پرداخت خواهد كرد در صورتي كه تخلف براي بار دوم و سوم تكرار شود جرائم به صورت تساعدي و با مبالغ سنگين تعيين و اعمال خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.