بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

نیاز راه آهن شهرکرد- اهواز به سرمایه بخش خصوصی

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: مطالعات اولیه طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز که در ردیف طرح های با اولویت این وزارتخانه قرار دارد، در انتظار تامین سرمایه از سوی بخش خصوصی است.

نیاز راه آهن شهرکرد- اهواز به سرمایه بخش خصوصی
تین نیوز |

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: مطالعات اولیه طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز که در ردیف طرح های با اولویت این وزارتخانه قرار دارد، در انتظار تامین سرمایه از سوی بخش خصوصی است.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد تقی زاده در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی درصدد یافتن سرمایه گذار برای اجرای این طرح ملی است، افزود: در صورت نبود سرمایه گذار خصوصی باید به دنبال تامین اعتبارات دولتی برای این پروژه بود.

وی همچنین گفت: مطالعات راه آهن محورهای اصفهان - شهرکرد و اهواز بر پایه طرح جامع حمل و نقل کشور از سال ۸۳ با همکاری یک شرکت بین المللی خارجی و یک شرکت داخلی آغاز شده است.

تقی زاده ادامه داد: طرح جامع حمل و نقل کشور در دولت های نهم و دهم به حاشیه رانده شد و اجرای طرح ها بر حسب سلایق انجام می گرفت، از این رو تداوم برخی طرح ها نظیر راه آهن شهرکرد - اهواز دنبال نشد، که با روی کارآمدن دولت یازدهم طرح جامع حمل و نقل کشور پیگیری و آغاز شد. 

وی بیان کرد: راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز محورهای شمال کشور را به جنوب متصل کرده و سبب توسعه شبکه ریلی و حمل بار و مسافر بصورت توامان می شود.

با اجرای پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابه جایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان های بزرگ و صنعتی کشور رخ می دهد و فاصله استانهای جنوبی تا مرکز کشور را حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه تر می کند.

در عملیات اجرایی قطعه دوم از کیلومتر ۴۲ تا ۶۳، یک ایستگاه و ۲ تقاطع غیرهمسطح و یک پل اجرا می شود.

در قطعه سوم نیز از کیلومتر ۶۳ تا ۹۰ دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیر همسطح است و ۷ کیلومتر باقی مانده شامل راه های دسترسی با ایستگاه هاست.

حدود ۲۰۰ دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسیر راه آهن در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول ۶۲۰ متر وجود دارد که حفاری ۱۸۰ متر آن باقی مانده است.

با راه اندازی این خط ریلی ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کاهش می یابد. 

به گزارش ایرنا، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به منظور بازید از فرودگاه و پایانه های مسافربری شهرکرد ، خط راه آهن و برگزاری نشست با اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی حمل و نقل به شهرکرد سفر کرده است. 

ریسک پرواز در ایران صفر است

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به هیچ وجه احتمال خطر پرواز با هواپیما در کشور توسط این وزارتخانه پذیرفتنی نیست، گفت: ریسک پرواز با هواپیما در ایران صفر است.

مهرداد تقی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شهرکرد افزود: سازمان هواپیمایی کشوری براساس ضوابطی که برای نظارت بر ناوگان هوایی دارد، مادامی که این ناوگان فاقد استانداردهای لازم باشد، اجازه پرواز به هیچ هواپیمایی را نمی دهد.

وی ادامه داد: تاخیرهای طولانی و یا لغو پروازها نیز به این دلیل است که این سازمان حاضر به پرواز با ریسک و احتمال خطر نیست.

تقی زاده بیان کرد: وضعیت خلبان ها و مجوز پرواز آنان نیز از هر نظر تایید و سپس اجازه پرواز داده می شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره حادثه اخیر سقوط هوایپمای تهران- یاسوج تصریح کرد: بررسی جعبه سیاه حاکی از آن است که تمامی سیستم های این هواپیما بدون نقص بوده و دلیل سقوط نیز خطای خلبان بوده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با رد این ادعا که ایران اقدام به خرید هواپیماهای اسقاطی و دست دوم از روسیه می کند، اظهار کرد: بر خلاف این گونه ادعاها،هواپیماهای خریداری شده نو هستند، ضمن آنکه سال گذشته پس از سال ها تحریم موفق به خرید چند فروند هواپیمای مسافربری نو شدیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به منظور بازدید از فرودگاه و پایانه های مسافربری شهرکرد، خط راه آهن و برگزاری نشست با اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی حمل و نقل به شهرکرد سفر کرده است.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.