بازدید سایت : ۴۱۱۲۰

اتصال سیلوی کاشان به شبکه ریلی کشور ضروری است

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: اتصال سیلوی ذخیره سازی گندم شهید جبل عاملی شهر کاشان به شبکه ریلی کشور ضروری است و امیدواریم مسوولان مربوطه به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

اتصال سیلوی کاشان به شبکه ریلی کشور ضروری است
تین نیوز

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: اتصال سیلوی ذخیره سازی گندم شهید جبل عاملی شهر کاشان به شبکه ریلی کشور ضروری است و امیدواریم مسوولان مربوطه به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن ضیایی افزود: مکاتبه هایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان و شرکت حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی برای اتصال سیلوی کاشان به شبکه ریلی صورت گرفته اما تاکنون این طرح عملیاتی نشده است درحالیکه خطوط ریلی از کنار سیلوی مذکور می گذرد.

ضیایی با اشاره به مزایای حمل و نقل ریلی اظهار داشت: ایمنی بالا و کاهش آلودگی هوا، ترافیک جاده ای، مصرف سوخت، آلاینده های زیست محیطی و تصادفات جاده ای از جمله دلایل گسترش صنعت ریلی کشور در حوزه حمل گندم محسوب می شود.

وی گفت: حدود ۸۰ هزار تن گندم توسط ناوگان حمل و نقل ریلی از ابتدای سال گذشته و همچنین چهار ماه سالجاری به سیلوی شهید موسوی اصفهان حمل شده است.

وی، ادامه داد: حدود ۶۷ هزار تن از این گندم از بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی و بقیه محموله ها از اندیمشک، گرگان و استان فارس به این سیلو در اصفهان حمل شده است.

۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان فعال است.

چهار هزار و ۸۰۰ واحد نانوایی ثبت شده و ۲۰ واحد کارخانه تولید آرد در استان اصفهان وجود دارد.

ظرفیت تولید آرد کارخانه های استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است اما بطور میانگین با ۶۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.