تاکسیهای اینترنتی پرچالشترین بخش حمل و نقل عمومی
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اعتراضات بخشهای گوناگون ناوگان حمل و نقل عمومی به سهمیه بنزین در نظر گرفته شده برای آنها گفت: در بخشهای دیگر مانند سرویس مدارس، میزان پیمایش مسیر محدودتر است به همین دلیل به نظر میرسد، بیشترین چالش کمبود سهمیه بنزین را تاکسیهای اینترنتی داشته باشند.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اعتراضات بخشهای گوناگون ناوگان حمل و نقل عمومی به سهمیه بنزین در نظر گرفته شده برای آنها گفت: در بخشهای دیگر مانند سرویس مدارس، میزان پیمایش مسیر محدودتر است به همین دلیل به نظر میرسد، بیشترین چالش کمبود سهمیه بنزین را تاکسیهای اینترنتی داشته باشند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، منوچهری با اشاره به اعتراض شرکتهای سرویس مدارس به میزان سهمیه بنزین در نظر گرفته شده و نرخ کرایه گفت: نخستین گلایه سرویسهای مدارس این است که حتی اگر ۵۰۰ و هزار لیتر سهمیه اختصاص یابد باز هم با قیمت هر لیتر۵۰۰ تومان گرانتر به دست رانندگان میرسد.
وی با اشاره به مصوبه ستاد سوخت کشور برای اختصاص ۱۲۰ لیتر سهمیه سوخت به سرویسهای مدارس، افزود: امکان افزایش این سهمیه تا۶۰ لیتر نیز وجود دارد، البته در روش سنتی تمام خودروها چه۲۰ کیلومتر و چه ۱۰۰ کیلومتر، به یک میزان سهمیه دریافت میکردند و تفاوتی بین پیمایش ناگان وجود نداشت اما این برنامه تا دوماه آینده تغییر خواهد کرد.
منوچهری تهیه این نرم افزار را باعث تعیین سهمیه بنزین بر اساس پیمایش سرویسهای مدارس دانست و گفت: در صورت درخواست شرکتهای سرویس مدارس در ماههای آینده، پیشنهاد بازنگری نرخ کرایه به شورای شهر فرستاده خواهد شد.
وی میزان سهمیه و نرخ کرایههای کنونی را تا دو ماه آینده ثابت اعلام کرد و افزود: از تاریخ ۲۴ آبان ماه، سهمیه سوخت سرویسها به کارتشان اضافه شده و در حال حاضر مشکلی برای ادامه فعالیت این ناوگان و جابجایی دانش آموزان وجود ندارد.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی به وجود آمدن نواقص احتمالی برای طرحهایی به بزرگی سهمیه بندی بنزین را طبیعی دانست و گفت: کم کم این نواقص شناسایی و برای رفع آنها در ماههای آینده اقدام خواهد شد، بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی رانندگان ناوگان عمومی و شهروندان وجود ندارد.
وی با اشاره به تجربه قبلی سهمیه بندی بنزین و تاثیرات آن در ناوگان حمل و نقل عمومی، یادآور شد: به نظر میرسد بیشترین مشکل را در بخش تاکسیهای اینترنتی داشته باشیم چون میزان پیمایش سرویسهای مدارس محدود است و بیشتر از روزانه ۳۰تا۴۰ کیلومتر نمیشود در حالی که ساز و کارها اختصاص سهمیه بنزین به تاکسیهای اینترنتی پیچیدگیهای بیشتری دارد.
منوچهری شرط اختصاص سهمیه بنزین به تاکسیهای اینترنتی را پیمودن ۲۰۰ کیلومتر مسافت بیان کرد و گفت: با پیمودن این مسافت، تاکسیهای اینترنتی وارد طرح میشوند و تا ۳۰۰ لیتر سهمیه دریافت کنند، پس از پیمودن ۲۰۰ کیلومتر مسافت نیز این تاکسیها ۳۰لیتر بنزین سهمیه دارند.
وی با اشاره به فعالیت تاکسیهای اینترنتی بر اساس اپلیکیشینی که مبدا و مقصد مسافر را به شکل دقیق محاسبه میکند، ادامه داد: وجود این اپلیکیشنها امکان محاسبه مسافت طی شده تاکسیهای اینترنتی در روز را مشخص کرده و برای ستاد سهمیه بندی سوخت نیز کاملا قابل رصد و پیگیری است.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در واکنش به نگرانی شهروندان از افزایش بهای کرایه و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر، گفت: در همه کشورهای دنیا طرح های سراسری که با این گستردگی دامنه اجرا می شوند با مشکلات و نقایصی روبرو می شوند که امکان اصلاح و رفع نقایص در ماههای آینده وجود دارد و مردم اطمینان داشته باشند که همه مشکلات به مرور برطرف خواهد شد.