بازدید سایت : ۲۴۵۴۶

◄ «پروژه‌ های حمل و نقل» اولویت اصناف برای هزینه کرد مالیاتی است

بر اساس بررسی ترجیحات مودیان مالیاتی هزینه کرد مالیات در پروژه‌ های حمل و نقل با ۶۴ هزار و ۴۲۴ نفر شرکت کننده و با حدود ۶۰ درصد اعتبار تامین شده بیشترین اقبال را در بین اصناف مالیات پردازی که در این طرح شرکت کرده‌ اند به خودش اختصاص داده است.

«پروژه‌ های حمل و نقل» اولویت اصناف برای هزینه کرد مالیاتی  است
تین نیوز

اوایل مرداد بود که رئیس سازمان امور مالیاتی در یکی از شبکه های اجتماعی اعلام کرد: آغاز یک اقدام ماندگار دیگر در نظام مالیاتی؛ انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات دهندگان حوزه اصناف و مشاغل. تنها سه روز پس از ابلاغ آیین نامه نشاندار کردن مالیات ها، این مهم عملیاتی شد. در پی این اقدام منابع مالی برای اتمام بیش از ۱۴۲ پروژه در استان های مختلف تامین شد.

به گزارش تین نیوز، براساس این اعلام مودیان در جریان ارائه فرم تبصره ماده ۱۰۰ خودشان محل خرج کرد مالیات های پرداختی را با تخصیص آن به پروژه های اولویت دار ملی و استانی تعیین کنند و به این شکل مشارکت موثری در توسعه کشور و اجرای طرح های سازنده در زمینه هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و ... خواهند داشت. همچنین سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که اسامی مودیانی که از این مسیر سهمی در انجام و راه اندازی پروژه های ملی و استانی داشته باشند با رضایت آن ها اعلام عمومی خواهد شد.

از همان موقع که طرح پرسیدن اولویت های اصناف برای هزینه کرد مالیاتی که می پردازند شروع شد برای خیلی ها جالب بود که نتیجه چطور خواهد شد و بیشترین طرح هایی که با اقبال مواجه می شوند کدام طرح ها خواهند بود؟ حالا جدولی از سوی سازمان امور مالیاتی منتشر شده که نشان می دهد اصناف به ترتیب به نحوه هزینه کردن مالیاتشان در چه بخش هایی رای داده اند و مبلغ مالیات پردازی برای هر بخش هم چقدر بوده است.

جدول و گزارش تازه نشان می دهد که مجموع مودیان شرکت کننده در انتخاب هزینه کرد مالیات، ۳۹۴ هزار و ۵۲۹ نفر بوده است که البته در مقایسه با بیشتر از نزدیک به ۴ میلیون مالیات پرداز صنفی که فرم ماده ۱۰۰ پر می کنند اصلا عدد بزرگی نیست اما به هر حال شاید بتوان آن را مشت نمونه خروار در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

وام ۱۰ میلیون تومانی اربعین را چگونه دریافت کنیم؟

گذشته از این که این تعداد تا چه اندازه نمونه خوبی بر تشخیص ترجیحات اصناف هستند از جهت دیگری هم نشان دهنده موفقیت این طرح پایلوت هستند چرا که این نزدیک به ۴۰۰هزار مودی که اعلام کرده اند ترجیح می دهند مالیاتشان در کدام طرح ملی و استانی هزینه شود در مجموع ۶ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان مالیات پرداخته اند و این یعنی 6/57درصد از اعتبار مد نظر برای آن ۲هزار طرح ملی و استانی تامین شده است.

جالب تر اینکه بر اساس بررسی ترجیحات آنها هزینه کرد مالیات در پروژه های حمل و نقل با ۶۴ هزار و ۴۲۴ نفر شرکت کننده و با حدود ۶۰ درصد اعتبار تامین شده بیشترین اقبال را در بین اصناف مالیات پردازی که در این طرح شرکت کرده اند به خودش اختصاص داده است.

بعد از حمل و نقل، پروژه های مربوط به  آموزش و پرورش با ۶۱ هزار و ۲۵۳ نفر شرکت کننده قرار دارد که البته چون پروژه های ارزان تری داشته با همین تعداد متقاضی هم 7/69 درصد اعتبار مورد نیاز برای پروژهایش تامین شده است.

پروژه های مربوط به منابع آب با 58/657شرکت کننده و 48/6درصد تامین اعتبار در رتبه سوم ایستاده اند و بعد از آنها بهداشت و درمان با ۴۲ هزار و ۱۹۲ شرکت کننده و معادل 66/7درصد اعتبار بیشترین سهم را انتخاب هزینه کرد مالیات داشته است.

میزان اعتبار تامین شده برای حوزه حمل و نقل یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان، در حوزه آموزش و پرورش یک هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان و منابع آب با یک هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار گزارش شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.