بازدید سایت : ۶۲۹۳۸

◄ جایگاه حمل و نقل در وزارت صمت تضعیف شد؟

وزیر صمت از ادغام معاونت صنایع حمل و نقل در معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات خبر داد این در شرایطی است که کارشناسان حمل ونقل درباره مشکلات سیاستگذاری جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقدند با ابلاغ ساختار جدید و با گرفتاری های متعدد صنعت خودرو، دیگر نباید خروجی از این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل متصور بود.

 جایگاه حمل و نقل در وزارت صمت تضعیف شد؟
تین نیوز |

وزیر صمت از ادغام معاونت صنایع حمل و نقل در معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات خبر داد این در شرایطی است که کارشناسان حمل ونقل  درباره مشکلات سیاستگذاری جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت  معتقدند با ابلاغ ساختار جدید و با گرفتاری های متعدد صنعت خودرو، دیگر نباید خروجی از این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل متصور بود.

به گزارش تین نیوز، وزیر صمت با اشاره به تغییر ساختار وزارتخانه و ادغام معاونت حمل و نقل در معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات گفت: وزارت صمت نباید وارد مباحث اجرایی شود و باید به سیاستگذاری بپردازد.

سید محمد اتابک در مراسم تودیع و معارفه معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و رئیس هیات عامل ایدرو، گفت: تلاش می کنیم با تعریف استراتژی صنعتی، وزارت صمت به سطح سیاستگذاری بازگردد و در بخش اجرا کمترین میزان دخالت را داشته باشد.

وزیر صمت، نگاه به سازمان های توسعه ای را به منزله دستگاهی برای خلق و افزایش ثروت کشور برشمرد و ادامه داد: نباید برای سازمان های توسعه ای سازمان های موازی ایجاد شوند، زیرا ایجاد چنین نهادهای موازی، موجب ناکارآمدی سازمان های توسعه ای می شود.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور استفاده از مزیت های موجود برای عملیاتی کردن برنامه هفتم توسعه است، تاکید کرد: در وزارتخانه سیاستگذار هستیم و سازمان های توسعه ای چون ایدرو متولی پیشبرد پروژه ها خواهند بود.

وزیر صمت با اشاره به تغییر ساختار وزارتخانه و ادغام معاونت حمل و نقل در معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات خاطرنشان کرد: وزارت صمت نباید وارد مباحث اجرایی شود و باید به سیاستگذاری بپردازد.

بیشتر بخوانید:

اقدام عجیب وزارت صنعت، معدن و تجارت در حذف دفتر صنایع هوایی و معاونت حمل و نقل

 

در آذر ماه سال 1400 وزارت صمت برای بهبود و ارتقای مدیریت، معاونتی مستقل با عنوان صنایع حمل و نقل در ساختار جدید خود ایجاد کرد.

ایجاد معاونت صنایع حمل و نقل  با توجه به این که در تغییرات صورت گرفته در وزارت صمت، معاونت امور صنایع به سه معاونت معاونت صنایع حمل و نقل، صنایع عمومی و صنایع ماشین آلات و تجهیزات تبدیل شد، امیدواری هایی در بین فعالان حوزه صنایع حمل و نقل نسبت به توجه بیشتر به صنایع حمل و نقلی به وجود آورده بود.

در شرایط کنونی که معاونت صنایع حمل و نقل در معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات ادغام شد کارشناسان حمل ونقل با تاکید بر مشکلات سیاستگذاری جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقدند با ابلاغ ساختار جدید و با گرفتاری های متعدد صنعت خودرو، دیگر نباید خروجی از این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل متصور بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.