بازدید سایت : ۶۵۲۱۱

کدام کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات بهتر هستند؟

یک گزارش جدید نشان می‌ دهد کشورهای اروپای مرکزی و شرقی در صدر فهرست بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری املاک قرار دارند. به‌طور ویژه پول خود را در کدام کشورها سرمایه‌گذای کنیم، بهتر است؟

کدام کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات بهتر هستند؟
تین نیوز |

بر اساس یافته های یک مطالعه جدید که توسط شرکت بریتانیایی «سنت موو اینترنشنال» انجام شده است، لیتوانی و مجارستان از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری در صنعت املاک و مستغلات هستند. در حالی که بلژیک و فرانسه در بین بدترین کشورها قرار دارند.

به گزارش تین نیوز، این گزارش عناصر کلیدی سرمایه گذاری در حوزه املاک اروپا را شامل نرخ مالیات بر دارایی، مالیات بر درآمد حاصل از اجاره و بازده ناخالص اجاره مورد بررسی قرار داده است.

بر أساس داده های منتشره، بازده اجاره در لیتوانی به طور متوسط ۵.۶۵ درصد در سال است. در این کشور نرخ اجاره نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۱۷۰ درصد رشد داشته، در حالی که مالیات بر درآمد اجاره بها به طور متوسط ۱۵ درصد بوده است. همچنین خارجی ها نیز محدودیتی برای خرید ملک در این کشور ندارند.

بر اساس گزارش یورواستات، قیمت املاک در این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال قبل جهش کرده و این روند احتمالاً ادامه خواهد داشت. امری که بازگشت سرمایه خوبی را تضمین می کند.

در فهرست منتشره استونی در رتبه دوم بهترین گزینه برای سرمایه گذاران قرار دارد. افراد غیرمقیم این کشور حوزه بالتیک نیز مجاز به خرید ملک در شهرهای استونی هستند.

در این کشور همچنین هزینه خرید، با احتساب مالیات ۱.۳ درصدی، پایین در نظر گرفته می شود. در حالی که قیمت اجاره نسبتا بالا، با بازده اجاره ناخالص سالانه حدود ۴.۵ و مالیات بر درآمد اجاره ۲۰ درصد برآورد شده است..

با افزایش ۶.۷ درصدی قیمت ملک در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۴، ارزش سرمایه گذاری در صنعت ملک می تواند بیشتر نیز افزایش یابد.

 

جدول بهترین کشورهای اروپایی از نظر میزان بازدهی در صنعت املاک

جدول بهترین کشورهای اروپایی از نظر میزان بازدهی در صنعت املاک

رومانی در این گزارش رتبه سوم را بعد از لیتوانی و استونی دارد، جایی که مزایا شامل هزینه نسبتا ارزان خرید ملک، نرخ مالیات بر درآمد اجاره بسیار پایین ۱۰ درصد و بازده ناخالص اجاره نسبتاً بالا ۶.۴۶ درصد در سال است.

ایرلند نیز بازده خوبی را در این حوزه دارد که عمدتاً به دلیل قیمت اجاره بالا است. با این وجود اما مالیات زیاد می تواند درآمد خالص سالانه را کاهش دهد. این کشور با بحران مسکن روبرو است و خانه های کافی برای افزایش جمعیت ساخته نشده است، زیرا قیمت ها همچنان افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در املاک در کشورهای اروپای مرکزی و شرقی مانند مجارستان، اسلوونی و لهستان وجود دارد که اجاره ها در آن ها بالا است (در مجارستان ۱۸۰ درصد افزایش از سطح سال ۲۰۱۵)، اما مالیات متوسط است.

به گزارش یورواستات، قیمت مسکن در لهستان ۱۷.۷ درصد، در مجارستان ۹.۸ درصد و در اسلوونی ۶.۷ درصد در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۴ افزایش نشان می دهد.

درصد تغییرات نرخ مسکن در کشورهای اروپایی در مقایسه با سه ماهه دوم سال گذشته

بدترین مکان ها برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

در همین حال و بر اساس این گزارش، بدترین کشورها برای سرمایه گذاری در بخش املاک بلژیک، فرانسه و یونان هستند.

بلژیک یکی از بالاترین هزینه های مربوط به مسکن در اروپا را دارد و مالیات بر درآمد اجاره به راحتی می تواند به ۵۰ درصد برسد. متوسط درآمد از راه اجاره نیز حدود ۴.۲ درصد است، هرچند این می تواند در پایتخت بروکسل بالاتر باشد. قیمت املاک در سه ماه دوم سال ۲۰۲۴ نیز نسبت به سال گذشته ۳.۴ درصد رشد داشته است.

سرمایه گذاری در صنعت املاک در فرانسه گزینه اقتصادی خوبی محسوب نمی شود

بر اساس این گزارش، فرانسه دومین کشور بد برای سرمایه گذاری در املاک محسوب می شود که نشان می دهد مالیات و هزینه های مربوط به خرید و اجاره نسبتاً بالا است.

به عنوان مثال، میانگین نرخ مالیات بر درآمد اجاره سرمایه گذاران املاک ۱۸.۲۸ درصد است. بازده اجاره ناخالص سالانه حدود ۴.۵ درصد برآورد می شود. در همین حال طبق گزارش یورواستات، قیمت املاک در فرانسه در سال جاری ۴.۶ درصد کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است که یونان به دلیل هزینه های بالای خرید و همینطور افزایش سطح مالیات بر درآمد حاصل از اجاره در رتبه سوم در لیست بدترین کشورها برای سرمایه گذاری در حوزه املاک قرار گرفته است. در این کشور متوسط نرخ مالیات بر درآمد اجاره بیش از ۳۳ درصد است.

بدترین کشورهای اروپایی از لحاظ بازدهی سرمایه گذاری در صنعت املاک

بنابر این گزارش و بر اساس نرخ جستجوی گوگل، اسپانیا و پرتغال نیز پرمتقاضی ترین مقاصد برای خرید ملک به شمار می روند.

اسپانیا مزایای مالیاتی را به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد. در این کشور نرخ استاندارد مالیات برای شهروندان اتحادیه اروپا ۱۹ درصد و برای شهروندان کشورهای ثالث ۲۴ درصد است. پرتغال نیز جایی است که خارجی ها می توانند ملک را تحت شرایطی مشابه مردم محلی خریداری کنند.

با این حال، محبوبیت این دو کشور منجر به کمبود مسکن مقرون به صرفه برای مردم محلی شده است. طبق آمارها، قیمت مسکن در پرتغال از سال ۲۰۱۵ تقریباً ۷۰ درصد افزایش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: یورونیوز
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.