بازدید سایت : ۴۴۳۴۶

انعقاد تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک ایران و آفریقا

مراوده تجاری ایران با آفریقا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است

انعقاد تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک ایران و آفریقا
تین نیوز

رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا گفت: مراوده تجاری کشور ایران با قاره آفریقا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است که باید برای افزایش این رقم برنامه ریزی و تلاش کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مسعود برهمن روز یکشنبه در همایش فرصت های تجاری قاره آفریقا در اتاق بازرگانی زنجان، افزود: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی در قاره آفریقا صورت می گیرد که نیمی از آن صادرات و نیمی نیز واردات کالاست.

برهمن افزود: علاوه بر ذخایر معادن، ظرفیت های بالای منابع طبیعی، زیست محیطی و کشاورزی در این قاره بسیار قابل توجه است اما متاسفانه میزان داد و ستد ایران با این قاره فقط یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است که یک میلیارد از این میزان به صادرات و مابقی به واردات اختصاص دارد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این همایش به مزیت های ارتباط تجاری با کشورهای در حال توسعه همچنین ظرفیت قاره آفریقا اشاره کرد و افزود: اقتصاد در تمام دنیا نیاز به توسعه صادرات و گسترش بازار دارد و برای تحقق این مهم، دولت ها با سیاست های اقتصادی کاربردی و پربازده از بخش خصوصی خود حمایت و مسیر ورود تولیدات به بازارهای جهانی را هموار می کنند.

صمد یوسفی اصل ادامه داد: قاره آفریقا بازاری بی نظیر و ظرفیتی قابل توجه برای صادرات کالاها و خدمات فنی مهندسی است اما متاسفانه تجار ایرانی، کمترین بهره را از این ظرفیت ناشناخته می برند در حالی که تولیدات و کالاهای ایرانی به میزان قابل توجهی می تواند نیازهای بازار قاره آفریقا را مرتفع کند.

یوسفی اصل، ارتباط اتاق بازرگانی زنجان با اتاق های مشترک را رویکردی موثر و مفید در تنظیم برنامه های تجاری و تدوین نقشه راه تجارت موثر در بی تحرکی صادراتی عنوان کرد و افزود: نهادهای اقتصادی به ویژه کانون های بخش خصوصی نیاز است با همکاری چندجانبه و کسب و انتقال اطلاعات مفید و جدید، زمینه حضور در نمایشگاه های تخصصی و برقراری ارتباطی پیوسته با رایزنان اقتصادی در کشورهای مختلف را همواره در دستور کار خود داشته باشند.

وی همچنین معرفی نیازها، ویژگی ها و ظرفیت های بازارهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه به تجار استان را امری مهم دانست و اظهار داشت: اتاق بازرگانی زنجان با دعوت از متخصصین و افراد با تجربه سعی می کند تجار استان زنجان را با شرایط واقعی بازارهای خارجی و نحوه دادوستد با آنها آشنا کند.

در پایان این همایش ضمن انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک ایران و آفریقا، دفتر این اتاق مشترک نیز در اتاق بازرگانی زنجان افتتاح شد و شروع به کار کرد.

استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و ۲۰۰ صادرکننده دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.