بازدید سایت : ۲۱۹۷۳

تخصیص ارز واردات مواد اولیه خودروسازی‌ و سوخت مشروط به ثبت اطلاعات تولید شد

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت را منوط به ثبت اظهار تولید در سامانه جامع تجارت دانست.

تخصیص ارز واردات مواد اولیه خودروسازی‌ و سوخت مشروط به ثبت اطلاعات تولید شد
تین نیوز

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت را منوط به ثبت اظهار تولید در سامانه جامع تجارت دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد خسروی مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه ای که خطاب به دبیر انجمن خودروسازان، مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور، دبیر انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان کشور، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران و مدیران کل سازمان صمت ۳۱ استان و جنوب کرمان بر لزوم ثبت اطلاعات تولید واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت، تخصیص ارز مواداولیه و سوخت را منوط به ثبت اطلاعات تولید اعلام کرده است.

خسروی ضمن گلایه از عدم ثبت آمار تولید و نهایی کردن برنامه تولید در سامانه جامع تجارت توسط برخی واحدهای تولید آن هم علیرغم پیگیری ها و اطلاع رسانی های لازم، تصریح کرده است: پیرو نامه ی ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ منضم به نامه قبلی (مورخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲) مشاور عالی و دستیار ویژه مقام عالی وزارت صمت، موضوع اظهار و ثبت برنامه تولید واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت، تاکید می شود که با توجه به گزارشات واصله و نتایج پایش داده ها در سامانه جامع تجارت، علیرغم پیگیری ها و اطلاع رسانی های به عمل آمده، تاکنون برخی از واحدهای تولیدی نسبت به ثبت آمار تولید و همچنین نهایی کردن برنامه تولید مبادرت نکرده اند.

وی ادامه داده است: بنابراین از آنجایی که هرگونه ثبت سفارش، تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواداولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید و همچنین برنامه تولید در سامانه جامع تجارت است، قابل تذکر است که "کلیه تبعات ناشی از عدم درج اطلاعات مربوطه بر عهده واحدهای تولیدی و متوجه آن اداره کل خواهد بود".

خسروی در انتهای این نامه خاطرنشان کرده است که خواهشمند است دستور دهید مراتب به نحو مقتضی به کلیه واحدهای تولیدی منعکس و اقدامات لازم در اسرع وقت از سوی آن اداره کل صورت پذیرد.

مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه ای که خطاب به دبیر انجمن خودروسازان


گفتنی است که چهارشنبه هفته گذشته، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در اطلاعیه ای، خطاب به کلیه واحدها بر ضرورت ثبت آمار تولید در سامانه جامع تجارت تاکید و اعلام کرده است که عدم ثبت آمار در سامانه مذکور، موجب  محدودیت تخصیص ارز به ویژه برای سهمیه پاییز خواهد شد و هیچگونه مسئولیتی متوجه اداره کل سازمان صمت استان تهران نخواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.