بازدید سایت : ۶۹۷۸۵

افزایش سهم ایران از بازار کویت

سهم ایران از بازار کویت باید افزایش یابد

افزایش سهم ایران از بازار کویت
تین نیوز |

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کویت میزان واردات کویت از دیگر کشورها را بر اساس آخرین آمار ۵۲ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: ایران به رغم برخورداری از امتیاز همجواری و همسایگی با کویت، سهم بسیار اندکی از آن را به خود اختصاص داده که باید افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم غلام زاده در جمع خبرنگاران ضمن دعوت از بازرگانان و سرمایه گذاران کویتی برای حضور در ایران برای آشنایی با ظرفیت های بی شمار و فرصت های طلایی سرمایه گذاری، افزود: ایران این آمادگی را دارد که در زمینه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات و گردشگری پذیرای سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران کویتی باشد.

غلام زاده ادامه داد: ارائه تسهیلات لازم در صدور روادید برای بازرگانان ایرانی و حمل کالاهای ایرانی به کویت از طریق زمینی می تواند در افزایش مراودات و داد و ستد تجاری تجار و بازرگانان موثر باشد.

وی اظهار کرد: همچنین ظرفیت های موجود در بخش های اقتصادی و صنعتی کشورمان قادر است در تامین امنیت غذایی کویت سهیم و منشا خیر و برکت برای دو ملت ایران و کویت باشد.

غلام زاده حجم صادرات کشورمان به کویت در سال ۱۴۰۲ را ۱۹۸ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: طی همین سال میزان واردات کشورمان از کشور کویت ۱۲ و نیم میلیون دلار بوده است.

این صادر کننده نمونه ملی تاکید کرد: بیشترین میزان صادرات ایران به کویت شامل مواد غذایی ، مصالح ساختمانی و مواد معدنی و بیشترین واردات ایران از کویت نیز شامل ماشین آلات می شود که جا دارد با افزایش صادرات، سهم بیشتری از بازار کویت را به کشورمان اختصاص دهیم.

این فعال اقتصادی و تجاری اظهار داشت: کویت نزدیک به پنج میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود سه میلیون نفر نیز مهاجر هستند که بیشتر جمعیت مهاجران را نیز کارگران کشورهای منطقه خاورمیانه یا آسیا تشکیل می دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کویت گفت: کشور ایران با توجه به دارا بودن نیروی کار تحصیلکرده و آموزش دیده می تواند سهم قابل توجهی در تامین نیروی کار مورد نیاز کشور کویت به عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر منطقه خلیج فارس داشته باشد.

غلامزاده افزود: حضور محوری و تاثیرگذار سرمایه گذاران ایرانی در بازار کویت و ارز آوری نیروهای کار ایرانی مهاجر در کشور کویت برای کشورمان از مصادیق همکاری برد- برد اقتصادی برای دو طرف است.

وی، مبدا واردات کشور کویت در سال گذشته را پنج کشور چین، آمریکا، امارات، عربستان و ژاپن برشمرد و افزود: صنایع کشور کویت عمدتا بر حوزه های نفت، محصولات پتروشیمی، سیمان و کشتی سازی متمرکز است و این کشور وضعیت رو به رشدی را تجربه می کند.

این فعال اقتصادی افزود: این کشور با برخورداری از حدود ۱۰۲ بیلیون بشکه نفت و در اختیار داشتن افزون بر ۶ درصد ذخایر جهان، کشوری کوچک اما ثروتمند است و استقلال مالی خود را نیز مدیون همین منابع فراوان نفت خام خود است.

غلامزاده ضمن تاکید بر لزوم توجه دولت چهاردهم به توسعه روابط با کشور کویت گفت: همراهی مجلس با دولت در تشکیل کابینه و مواضع دکتر پزشکیان رییس جمهور مبنی بر تعامل با افراد و حوزه های تاثیرگذار کشور، نوید بخش روزهای خوبی برای حل مشکلات اساسی کشور و ملت با استفاده از تمام ظرفیت ها و نگرش ها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.