بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

ابراز نارضایتی بیمه گران پرونده بندر تیانجین

ابراز نارضایتی بیمه گران پرونده بندر تیانجین

تین نیوز | انجمن بین المللی بیمه (International Union of Marine Insurance (IUMI از مانع تراشی های مقامات چینی در مقابل به نتیجه رسیدن ارزیابی خسارت، ابراز نارضایتی کردند.

انفجار انبار مواد شیمیایی سمی بندرتیانجین در سال گذشته، خسارت سه میلیارد دلاری را برای بیمه گران دریایی به بار آورد که به گفته انجمن تجاری جهانی، این پرهزینه ترین خسارت دریایی مشاهده شده تا این زمان به شمار می آید.

مقامات انجمن بین المللی بیمه (International Union of Marine Insurance (IUMI که بیمه گر بندر تیانجین قلمداد می شوند از مانع تراشی های مقامات چینی در مقابل به نتیجه رسیدن ارزیابی خسارت این بندر ابراز نارضایتی کردند.

کرن فرتی، عضو انجمن بین المللی بیمه دریایی به روزنامه نگاران در لندن اظهارداشت: متاسفانه روند ارزیابی ها و بررسی خسارت به دلیل سیاست نادرست اتخاذ شده توسط مقامات چینی در برخورد با این فاجعه ، با مشکلاتی رو به رو شده است.

 قابل ذکر است، انفجار بندر تیانجین در 12 آگوست سال گذشته منجر به کشته شدن 177 و زخمی شدن بیش از 800 نفر شد.همچنین خسارتهای گسترده ای به زیرساختارها و اموالی که درآن حیطه قرار داشتند وارد آورد.به عبارت دیگر می توان از آن به عنوان  بزرگترین خسارتی که  بشر در آن نقش اصلی را باز می کرد، یاد کرد.

بندر تیانجین یک هاب مهم و به عنوان پل زمینی مسیر آسیا_اروپا به شمار آمده و این بندر از نظر حجم کالا و جابجایی کانتینربه ترتیب جایگاه سوم و دهم جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین این یک مجتمع پتروشیمی و صنعتی عظیم، یک هاب لجستیکی اصلی برای صنعت خورو محسوب می شود.

مقامات انجمن بین المللی بیمه (IUMI) ازاین مطلب ابراز شکایت کرد که ارزیاب ها  به بهانه عدم دسترسی به همه بخش های آسیب دیده ، از بررسی دقیق میزان خسارت امتنان می ورزیدند.آنها هم چنین اعلام کردند عملیات پاکسازی روند تخمین خسارت را با کندی مواجهه ساخته بود .

آنچه در پایان ماجرا رخ داد این است که  خسارت وارده بر خودروها و کانتینرها یا به عنوان خسارت های کلی ثبت شدند و یا اینکه میزان خسارت وارده بر آنها به طور جداگانه از نظر قانونی محاسبه شد.قابل توجه است که بر روی کالاها و اموال دریایی و هم چنین مجروحین و درگذشتگان ادعای خسارت بیمه ای بعمل آمده است.

نکته ای که ازآن نباید غافل شد آشفتگی به وجود آمده در زنجیره تقاضا_عرضه و هم چنین ایجاد نوسانات قیمتی  در پی این حادثه بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.