بازدید سایت : ۵۶۱۴۷

اخراج مهندسان از صنعت خودرو

در اوایل دهه 60 شاهد دو برخورد عجیب با مهندسان صنعت خودرو بودیم

اخراج مهندسان از صنعت خودرو
تین نیوز |

احمد فرهادی: در اوایل دهه 60 شاهد دو برخورد عجیب با مهندسان صنعت خودرو هستیم؛ نخستین برخورد در ایران خودرو شکل گرفت زمانی که در دوران مدیریت مهندس صفری شاهد برکناری 200 نفر از مهندسان این شرکت بودیم، و دومین مورد در پارس خودرو بود؛ «مسعود هنر دوست» سومین مدیر عامل پارس خودرو پس از انقلاب اسلامی است که از سال 1360 تا 1362 مدیریت این شرکت را بر عهده داشت؛ او در یکی از تصمیم گیری های عجیب و غریب؛ دستور می دهد مینی بوسی جلوی شرکت بیاید و تعدادی از خبره ترین مهندسان این شرکت به بهانه ارتباط با آمریکایی ها سوار بر این مینی بوس ها از شرکت اخراج شوند. اگر چه گفته شده بود این اقدام با هماهنگی دادگستری انجام شد اما حاصل آن از دست دادن تعدادی از مهندسان خبره و مجربی بود که دوره های متعدد آموزشی را در شرکت جنرال موتورز گذرانده بودند و از دانش و تجربه خوبی برخوردار بودند.

تا زمانی که «مهندسی یک راز» باشد شاهد چنین تقابل هایی با آن هستیم؛ اما اگر آن را یک نیاز بدانیم چاره ای نیست جز آنکه آن را محترم بشماریم به فرآیندها تمکین نماییم و فرآوردهایش افتخار.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: اندیشکده خودرو
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.