اخراج مهندسان از صنعت خودرو
در اوایل دهه 60 شاهد دو برخورد عجیب با مهندسان صنعت خودرو بودیم

احمد فرهادی: در اوایل دهه 60 شاهد دو برخورد عجیب با مهندسان صنعت خودرو هستیم؛ نخستین برخورد در ایران خودرو شکل گرفت زمانی که در دوران مدیریت مهندس صفری شاهد برکناری 200 نفر از مهندسان این شرکت بودیم، و دومین مورد در پارس خودرو بود؛ «مسعود هنر دوست» سومین مدیر عامل پارس خودرو پس از انقلاب اسلامی است که از سال 1360 تا 1362 مدیریت این شرکت را بر عهده داشت؛ او در یکی از تصمیم گیری های عجیب و غریب؛ دستور می دهد مینی بوسی جلوی شرکت بیاید و تعدادی از خبره ترین مهندسان این شرکت به بهانه ارتباط با آمریکایی ها سوار بر این مینی بوس ها از شرکت اخراج شوند. اگر چه گفته شده بود این اقدام با هماهنگی دادگستری انجام شد اما حاصل آن از دست دادن تعدادی از مهندسان خبره و مجربی بود که دوره های متعدد آموزشی را در شرکت جنرال موتورز گذرانده بودند و از دانش و تجربه خوبی برخوردار بودند.
تا زمانی که «مهندسی یک راز» باشد شاهد چنین تقابل هایی با آن هستیم؛ اما اگر آن را یک نیاز بدانیم چاره ای نیست جز آنکه آن را محترم بشماریم به فرآیندها تمکین نماییم و فرآوردهایش افتخار.