◄ ترانزیت آزمایشی دو کانتینر هندی در کریدور شمال - جنوب از ایران به آذربایجان و روسیه
تین نیوز| مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ورود دو کانتینر هندی به ایران برای ترانزیت آزمایشی به مقصد کشور های آذربایجان و روسیه با حمل از طریق کریدور شمال ـ جنوب ایران، در اولین روز مرداد خبر داد.
محمد جواد عطرچیان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز از ترانزیت آزمایشی دو کانتینر هندی از طریق کریدور شمال ـ جنوب واقع در ایران، به مقصد روسیه و آذربایجان خبر داد و گفت: یک هیئت هندی نیز همراه این دو کانتینر امروز (اول مرداد) وارد ایران می شوند تا هزینه و روند حمل و ترانزیت را بررسی و سپس در قالب یک گزارش به اتاق بازرگانی هندوستان ارائه کنند.
وی افزود: در همین حین نیز این هیئت از مجموعه امکانات و تاسیسات ایران در زمینه ترانزیت و حمل و نقل بازدید خواهد کرد و پیرو آن جلساتی با حضور مسئولان سازمان های گمرک، بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگذار خواهد شد.
خوبه که دو کانتینر را سمبلیک از ایران در قالب کریدور شمال - جنوب عبور میدهد. کریدور شمال - جنوب کم کم به تاریخ می پپوست
مردم مانده اند که چرا افرادی که چندین سال سابقه مدیریتی دارند و هیچ کار مثبتی انجام نداده اند مجددا توسط این دولت مجددا به مدیریت انتخاب شده اند . ایران نیاز به فکر جدید و دانش روز و مدیران جدید با فکر دارد . اکثر مدیران پایانه ها متاسفانه شطرنجی عمل کردند و منفعل هستند . بد بخت مردم استان ها که مدیران ستادی با کارایی کمتر را به انها فرستادند . از این کارها در سازمان پایانه ها بیشتر است بعد از میلیاردها هزینه کریدور شمال جنوب دو کانتیر سمبلیک میگذرد . حیف به منابع ملت ایران که به دست مدیران حیف و میل میشود .
اقای عطرچیان تا شما ازمایش کنید چین و هند خط اهن خود را از طریق کشورهای cis به اروپا وصل خواهند کرد . متاسفم این تفکرات مجددا در سازمان پایانه ها مجدد ا رشد کرد . ۱۵سال است کریدور شمال جنوب تاسیس شده و میلیاردها تومان هزینه شده حالا مجددا کار ازمایشی انجام میدهید . بعید است موفق بشوید چون فکرو ابزار راه اندازی وجود ندارد . هم در تهران و هم در استانهای مرزی .
آقای نورانی آقای عطرچیان مدیر خوبی است. در ایران مشکل از برخی مدیران نیست بلکه از سیاستهای سازمانها و وزارتخانه است که هر نفری را میتوان بعنوان مدیر دولتی در ادارات بکار گرفت. بعداز گذشت دهه ها هنوز دولت نتوانسته تخخص و دانش را وارد سیستم های مدیریتی ادارات کند. به عالم به دیده دیگری نگاه میشود و سعی بر آن است که کارشناسان قوی را به هر نحو ممکن به حاشیه آنهم بدون رعایت اخلاق اداری برانند. عاقبت راندمان کم و عقب ماندگی و عدم جذب سرمایه گذاری و… میگردد.