بازدید سایت : ۵۳۱۲۲

نظرها و خبرها◄ مدیران بی انگیزه و کهنه فکر؛ مانعی برای توسعه ترانزیت

نظرها و خبرها◄ مدیران بی انگیزه و کهنه فکر؛ مانعی برای توسعه ترانزیت
|

تین نیوز | مشکلات محدودیت تردد، عدم امکان فعالیت شبانه‌روزی در برخی پایانه های مرزی، تغییر تعرفه‌ها، اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی و ... از جمله موضوعاتی است که مشکلاتی را برای بخش ترانزیت به وجود آورده است. بر همین اساس برخی کارشناسان معتقدند برای یکپارچگی امور باید سازمانی جدید به نام سازمان ترانزیت كشور تشکیل و تمام امور ترانزیتی در این سازمان تجمیع گردد.

1- گمرک، مظلوم واقع شده است/ تقدیر ویژه کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران از تلاش های گمرک
تین نیوز | یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...اعضای کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی در جلسه هفتگی خود از خدمات و همکاری های گمرک با اتاق تهران تشکر و قدردانی کردند...
 مطلب کامل

نظر | لزوم تشکیل سازمان ترانزیت كشور
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۰۶در مورد این مطلب:
بهتر است كلیه امورات ترانزیت در سازمان جدید به نام  سازمان ترانزیت كشور تجمیع گردد و یا حداقل به اتاق بازرگانى تحویل و یا كلا اسم نظارت  از دفتر نظارت بر ترانزیت منفك و كلیه امور ترانزیت با توجه به متنوع بودن آن در بخش هاى مختلف به گمرك ایران داده شود و همانند دفتر واردات و دفتر صادرات دفتر ترانزیت تشكیل گردد. اختیارات دفتر ترانزیت و پایانه هاى مرزی بهتر است فقط در حوزه پایانه های مرزی محدود شود. چون در كنوانسیون تیر فقط گمرك ایران و اتاق ایران با آن سازمان جهانى در ارتباط مستقیم قرار دارند نه سازمان راهداری.
 سازمان راهداری فقط می تواند به امورات رانندگان از قبیل كارت هوشمند كارت معاینه فنى و كارت هوشمند كامیون رسیدگى كند. تجربه ثابت كرده مدیر كل یك پایانه مرزی در استانها اطلاعات كمى نسبت به كنوانسون هاى مرتبط با ترانزیت دارند.

2- 20 سازمان مقصرند
تین نیوز | پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...ترافیک کامیون‌ها پشت مرزها به ویژه در مرزهای غربی کشور تا حدی گسترده شده که همه سازمان‌های دولتی به نوعی در این مورد مقصر شناخته شده‌اند، اما واقعیت این است که ناهماهنگی میان 20 سازمان دخیل و ناظر بر فرآیند واردات و صادرات مهم‌ترین دلیل این ترافیک‌های گسترده بوده است...
مطلب کامل

نظر | دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی همین كه به پایانه های مرزی خود رسیدگى كند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۰۳در مورد این مطلب:
تا زمانى كه در ایران ( سازمان ترانزیت كشور) به وجود نیاید همین ٢ سازمان در آینده دو برابر و ٤ سازمان خواهد شد. دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی همین كه به پایانه های مرزی خود رسیدگى كند كار بزرگى كرده است!

3- ترانزیت بیش از سه میلیون تن کالا از مرز های کشور در سه ماهه گذشته
تین نیوز | شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ... عضو کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران گفت: سه میلیون و 480 هزار و 656 تن کالا از طریق جاده و ریل طی سه ماه گذشته از مرزهای کشور ترانزیت شده است...
مطلب کامل

نظر |ضرورت تعیین تكلیف نحوه تاسیس شركت های حمل و نقل بین المللی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۴-۲۸در مورد این مطلب:
با توجه به اصلاح اصل ٤٤ قانون اساسی سازمان راهداری باید ظرف یك ماه آینده تكلیف نحوه تاسیس شركت های حمل و نقل بین المللی را مشخص و اعلام نماید.

4- در دیدار دو معاون وزیر ایران و قزاقستان در حمل و نقل جاده ای و ترانزیت چه گذشت؟
تین نیوز | سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...با هدف توسعه همكاری های حمل و نقل جاده‌ای فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، معاون وزیر حمل و نقل قزاقستان با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار كرد...
مطلب کامل

نظر | کاهش ترانزیت از ایران
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۳-۱۳در مورد این مطلب:
سالانه ده‌ها كامیون از كشورهای همسایه و منطقه محمولات خود را از طریق قلمرو ایران ترانزیت می‌نمایند. فقط ده‌ها؟

5- ناوگان فرسوده مانع از افزایش و توسعه ترانزیت می شود
تین نیوز | پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور گفت: با ناوگان فرسوده نمی‌توان چشم انداز خوبی را برای ترانزیت متصور شد... 
مطلب کامل

نظر | مدیران بی انگیزه و کهنه فکر؛ مانعی برای توسعه ترانزیت 
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۳-۱۲ در مورد این مطلب: 
تنها ناوگان فرسوده نیست كه ترانزیت را مختل نموده بلكه مدیران غیر متخصص و بی انگیزه و كهنه فكر خیلی پرخطرتر و نا امن تر از آن برای ترانزیت است. 

نظر | نقش گمرک و پایانه مرزی در عدم توسعه ترانزیت
نظر منتشر شده در تاریخ ۳۹۳-۰۳-۱۸ در مورد این مطلب:
استلال شما درست است. آیا عواملی مانند گمرک و پایانه مرزی و سایرین می توانند مانع باشند؟ مثلا موضوع ساده بن بیمه ترانزیت برای گمرک چه مشگلات و ضررهای جبران ناپذیری را به پیکره نحیف ترانزیت وارد کرده است.

6- پایان حکایت صفهای طولانی کامیونها در مرز بازرگان /آغاز به کار ترمینال چند منظوره
تین نیوز | چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...حسین خیرالله نیا مدیر کل گمرک منطقه آزاد ماکو گفت: با هدف حل مشکل صف های طولانی کامیون ها در مرز بازرگان طی سالهای گذشته ترمینال چند منظوره سازمان منطقه آزاد ماکو در این منطقه شروع به کار کرد... 
مطلب کامل

نظر | ردیف مرزی ترانزیتی به گمرک رازی اعطا شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۳-۱۷در مورد این مطلب:
برای حمل و نقل جاده ای کشور و حضور کلیه سازمان های مربوطه پیشنهاد داریم:
1- گمرک نسبت اعطا ردیف مرزی ترانزیتی به گمرک رازی اقدام نماید.
2- سازمان راهداری و حمل و نقل نسبت به شبانه روزی نمودن این مرز مانند سرو و بازرگان اقدام کند.
3- نسبت به تعریض و علامت گذاری جاده شهرستان خوی به مرز رازی درشان نطام مقدس اقدام شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • معلم‏ ‏دانشگاه

    تین‏ ‏نیوز‏ ‏درج‏ ‏و‏ ‏جمع‏ ‏بندی‏ ‏این‏ ‏نقطه‏ ‏نظرات‏ ‏کارسناسان‏ ‏عالی‏ ‏است‏ ‏. ‏ ‏ولی‏ ‏میتوانم‏ ‏اقرار‏ ‏کنم‏ ‏‏ ‏سازمان‏ ‏راهداری‏ ‏حداقل‏ ‏نقش‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏امور‏ ‏ترانزیت‏ ‏دارد‏ ‏و‏ ‏حتی‏ ‏فکر‏ ‏رونق‏ ‏ترانزیت‏ ‏نیز‏ ‏هنوز‏ ‏در‏ ‏ان‏ ‏سازمان‏ ‏تشکیل‏ ‏نشده‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏هر‏ ‏سال‏ ‏وضعیت‏ ‏بدتر‏ ‏میشود‏ ‏. ‏ ‏چون‏ ‏تخصص‏ ‏در‏ ‏ان‏ ‏سازمان‏ ‏جایگاهی‏ ‏ندارد‏ ‏و‏ ‏اکثر‏ ‏مدیران‏ ‏کل‏ ‏متخصص‏ ‏فلسفه‏ ‏هستند‏ ‏تا‏ ‏حمل‏ ‏و‏ ‏نقل‏ ‏‏ ‏. ‏ ‏فکر‏ ‏خارج‏ ‏از‏ ‏دنیای‏ ‏مادی‏ ‏را‏ ‏دارند‏ ‏و‏ ‏خصوصا‏ ‏دفتر‏ ‏ترانزیت‏ ‏و‏ ‏مدیر‏ ‏جدیدی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏چندین‏ ‏سال‏ ‏کار‏ ‏هیچ‏ ‏کارنامه‏ ‏مثبتی‏ ‏را‏ ‏نداشته‏ ‏است‏ ‏. ‏ ‏مدیران‏ ‏صرفا‏ ‏میزها‏ ‏را‏ ‏پر‏ ‏کرده‏ ‏اند‏ ‏نه‏ ‏هیچ‏ ‏کدام‏ ‏برنامه‏ ‏های‏ ‏حمل‏ ‏و‏ ‏نقلی‏ ‏را‏ ‏ندارند‏ ‏و‏…