بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
دلاوری در گفت و گو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ «پرویزخان» دو ماه بعد از بازگشایی؛ رونق یا رکود؟

طی سالهای 95 و 96 میزان ورود و خروج کامیون از پرویزخان به روزی بیش از 500 کامیون می رسید و این درحالی است که اکنون در بهترین حالت روزی 150 کامیون وارد عراق و هم چنین از عراق وارد ایران می شوند.

تین نیوز |

یک فعال حمل ونقلی به تشریح وضعیت مرز پرویزخان دوماه بعد از بازگشایی آن پرداخت.

دلاوری مدیرعامل شرکت حمل ونقل بین المللی دالاهو شایان در خصوص وضعیت مرز پرویزخان دو ماه بعد از بازگشایی به خبرنگار تین نیوز گفت: اکنون دو ماهی می شود که فعالیت در مرز به صورت متداوم ادامه دارد و هیچ روزی نبوده است که با بسته بودن مرز مواجه شویم.

وی ادامه داد: با این حال هنوز میزان ورودی و خروجی کامیون ها به شرایط قبل باز نگذشته است.

دلاوری در این خصوص توضیح داد: در سال های 95 و 96 میزان ورود و خروج کامیون از پرویزخان به روزی بیش از 500 کامیون می رسید و این درحالی که است که اکنون در بهترین حالت روزی 150 کامیون وارد عراق و هم چنین از عراق وارد ایران می شوند.

مدیرعامل شرکت حمل ونقل بین المللی دالاهو شایان با بیان اینکه برای رسیدن به شرایط قبل از بسته بودن مرز نیازمند جلب اعتماد کشور عراق و هم چنین شرکت های حمل ونقلی هستیم ادامه داد: اکنون عراق تعرفه واردات لبنیات از ایران را افزایش داده است که مهم ترین دلیل آن بی اعتمادی در روابط دو کشور است. درعین حال با مسئله کامیون های تُرک هم روبرو هستیم و آن ها به شدت در حال رقابت با ایران برای گرفتن این مسیر ترانزیتی هستند.

دلاوری این را هم گفت که در مدت بسته بودن مرز پرویز خان بسیاری از کارمندان شرکت های حمل ونقلی با ناامیدی و در پی یافتن شرایط بهتر وارد مشاغل دیگر شدند و گفت: مشکل دیگر سبقت میزان کامیون از میزان بار است و انقدر که کامیون وجود دارد بار کافی نیست.

وی خبر داد که درحال حاضر بسیاری از کامیون ها تغییر کاربری داده و دیگر در مسیرهای خارجی کار نمی کنند و مسیرهای داخلی را ترجیح می دهند و گفت: لبنیات، سوخت، دارو از جمله کالاهای صادراتی ایران به عراق است بااین حال حجم و میزان بار کاهش پیدا کرده است و همین مشکل در تعداد بار عامل اصلی عدم بهره وری کافی کامیون های ایرانی است.

به گزارش تین نیوز استان کرمانشاه بالاترین میزان بیکاری را دارد و از مرز پرویزخان به عنوان یکی از نقاط قوت اقتصادی استان کرمانشاه یاد می شود که اکنون به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمدی و اقتصادی استان مسدود شده است.

صادرات و ترانزیت سه میلیارد دلاری در سال از پرویزخان تمام نگاه ها و امیدها را به فعالیت های این مرز مهم در غرب کشور پس از بازگشایی سوق داده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.