بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ رتبه نخست خراسان رضوی در ترانزیت خروجی

استان خراسان رضوی در ترانزیت خروجی رتبه نخست را کسب کرد.

رتبه نخست  خراسان رضوی در ترانزیت خروجی
تین نیوز

در سال گذشته، استان خراسان رضوی با ترانزیت خروجی یک‌میلیون و 981 هزار تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی رتبه نخست کشور را کسب کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، جواد وحدتی‌فرد افزود: این میزان ترانزیت از پایانه‌های مرزی دوغارون، سرخس و لطف‌آباد توسط 102 هزار دستگاه کامیون و تریلر، ازنظر وزنی 7درصد و ازنظر تعداد وسیله حمل‌ونقل 3درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

وی افزود: رشد وزنی این تبادل تجاری نشان‌دهنده حفظ جایگاه ترانزیتی ایران در انتقال کالا به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی است.

وحدتی‌فرد با اشاره به این‌که بیشترین ترانزیت خروجی به ترتیب مربوط به پایانه‌های مرزی دوغارون، لطف‌آباد و سرخس است، گفت: در پایانه مرزی باجگیران بیشتر جابه‌جایی مسافر انجام می‌شود و روزانه تنها هفت یا هشت دستگاه کامیون از آن تردد دارند.

وی به کاهش 12 درصدی تعداد کامیون‌ها در ترانزیت ورودی به استان خراسان رضوی، در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 96، تعداد 41 هزار دستگاه کامیون با 820 هزار و 475 تن کالای ترانزیت از کشورهای افغانستان و ترکمنستان وارد این استان شدند که ازنظر وزنی نسبت به سال قبل از آن 10 درصد کمتر شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، افزود: مسیر حمل کالا از غرب به سمت کشورهای افغانستان و آسیای مرکزی است و با توجه به رکود و کاهش صادرات و تجارت این کشورها با طرف‌های تجاری شاهد کاهش ترانزیت ورودی کالا به استان خراسان رضوی در سال گذشته بودیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.