اثرات منفی حمل یکسره کالا به ترکمنستان بر رقابت های ترانزیتی
حذف ترانشیپمنت و حمل یکسره کالاها به صورت دائمی و همیشگی، هزینه ترانزیت کالا را افزایش داده و راه رقابت ما با دیگر کشورها را مسدود خواهد کرد.

عضو کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و امور مرزی اتاق مشهد درباره حمل یکسره کالا به ترکمنستان و حذف ترانشیپمنت گفت: مرزهای ترکمنستان با تحولات زیادی رو به رو شده و به تازگی بخش خصوصی این کشور نیز نقش آفرینی مطلوبی در حیطه های اقتصادی دارد.
به گزارش تین نیوز، سید قاسم حسینی افزود: تجهیز مرزها، توسعه امکانات تخلیه بارگیری و… از جمله تحولاتی است که در مرزهای ترکمنستان رخ داده است.
وی عنوان کرد: به اعتقاد بنده حمل یکسره کالا موجب تضعیف فعالیت های ترانزیتی استان خواهد شد؛ زیرا تحقق این امر، موجب افزایش چشمگیر هزینه های ترانزیت میشود.
حسینی گفت: ما باید در سیاست گذاری های اقتصادی مان بستر رقابت با دیگر کشورها را فراهم کنیم؛ چرا که این اتفاق، توسعه و پیشرفت خودمان را در پی خواهد داشت. اما حذف ترانشیپمنت و حمل یکسره کالاها به صورت دائمی و همیشگی، هزینه ترانزیت کالا را افزایش داده و راه رقابت ما با دیگر کشورها را مسدود خواهد کرد.