بازدید سایت : ۴۷۶۵۶

جای خالی بخش خصوصی در ستاد ملی ترانزیت

رئیس اسبق کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران گفت: جای بخش خصوصی در ستاد ملی ترانزیت خالی است.

جای خالی بخش خصوصی در ستاد ملی ترانزیت
تین نیوز |

رئیس اسبق کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران گفت: جای بخش خصوصی در ستاد ملی ترانزیت خالی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی بهاروند در خصوص تشکیل ستاد ملی ترانزیت و عدم عضویت بخش خصوصی در آن اظهارکرد: سال ها است که در دولت های مختلف از این دست قرارگاه ها در کشور تشکیل می شود، اما تا امروز در حوزه ترانزیت چندان پیشرفت نداشته ایم و با این موضوع کشورهای همسایه فرصت ها را از ما گرفته اند.

وی افزود: در سایر کشورها اگر چنین ستادی تشکیل شود، ۵۰ درصد اعضای آن بخش خصوصی است، زیرا دولت ها و وزرا می آیند و می روند اما بخش خصوصی سر جای خود باقی می ماند؛ در این ستاد، اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی حتی نقش مشاور نیز ندارد.

رئیس اسبق کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه حمل ونقل و ترانزیت عدم هماهنگی است. بسیاری از کشورها وزارت حمل ونقل دارند و تمام افرادی که در زمینه حمل ونقل، لجستیک و ترانزیت تصمیم گیرنده هستد، زیر مجموعه این وزارتخانه قرار دارند.

بهاروند خاطرنشان کرد: کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی به دنبال پیگیری حضور بخش خصوصی در ستاد ملی ترانزیت بوده و احتمالا جلسه ای توسط هیئت رئیسه و رئیس اتاق ایران برگزار خواهد شد تا پیشنهاد حضور بخش خصوصی در ستاد ملی ترانزیت از طریق اتاق ایران به مجلس شورای اسلامی ارائه شود چراکه جای بخش خصوصی در ستاد ملی ترانزیت خالی است.

وی درباره وضعیت ترانزیت خراسان رضوی بیان کرد: استان ما به دلیل مرز مشترک با افغانستان و کشورهای آسیای میانه، موقعیت خاصی در سطح کشور دارد. گاهی به دلایل شرایط منطقه ای، ترانزیت تحت تاثیر قرار می گیرد. از سمت افغانستان دو مسیر ترانزیتی وجود دارد که یکی از ایران و دیگری از پاکستان می گذرد.

رئیس اسبق کمیسیون کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: به دلیل ناامنی در مسیر پاکستان، بخش وسیعی از ترانزیت از کشور ما عبور می کند، اما با تغییر شرایط در افغانستان و پاکستان، این ترانزیت کمتر خواهد شد، زیرا ناوگان ما کاملا فرسوده بوده و قوانین و مقررات قدیمی است. همچنین حمل ونقل متولی خاصی ندارد، لذا این مشکلات باعث می شود در سطح منطقه روز به روز فرصت ها از دست برود و کشورهای دیگر جایگزین کشور ما در ترانزیت شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.