بازدید سایت : ۴۳۸۳۹

نقش ایران در توسعه مسیر شرقی کریدور شمال - جنوب

روسیه، قزاقستان، ایران و ترکمنستان مسیر شرقی کریدور شمال - جنوب را توسعه می دهند.

نقش ایران در توسعه مسیر شرقی کریدور شمال - جنوب
تین نیوز

روسیه، قزاقستان، ایران و ترکمنستان مسیر شرقی کریدور شمال - جنوب را توسعه می دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرویس مطبوعاتی وزارت حمل ونقل قزاقستان گزارش کرد روسیه، قزاقستان، ایران و ترکمنستان نقشه راه توسعه همزمان پتانسیل مسیر شرقی کریدور حمل ونقل بین المللی شمال-جنوب (INSTC) طی سال های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ را امضا کردند.

در این گزارش آمده است اجرای این سند امکان افزایش توان عملیاتی کریدور را به ۱۵ میلیون تن در سال تا سال ۲۰۲۷ و به ۲۰ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ می رساند.

وزیر حمل ونقل قزاقستان اظهار کرده این کشور قصد دارد به مشارکت فعال خود در توسعه شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب ادامه دهد که بالاترین پتانسیل رشد جریان محموله را تا سال ۲۰۳۰ دارد و به نظر می رسد امن ترین در کوتاه ترین مسیر ترانزیت به اقیانوس هند است، بنابراین لازم است عملیات اجرایی نقشه راه امضا شده در زمینه توسعه همزمان پتانسیل مسیر شرقی کریدور شمال-جنوب از قلمرو قزاقستان، روسیه، ترکمنستان و ایران آغاز شود.

بیزنس گزارش کرد، این سند در اولین مجمع تجارت و صادرات حمل ونقل شمال-جنوب در آکتائو قزاقستان امضا شد. در این مجمع بیش از ۴۴۰ شرکت کننده از ۱۲ کشور، نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی و کمیسیون اقتصادی اوراسیا حضور دارند.

این مجمع به عنوان بستری برای بحث در مورد موضوعات موضوعی مرتبط با توسعه راه آهن، بزرگراه ها و بنادر با مشارکت بازیگران اصلی در کریدور حمل ونقل شمال-جنوب عمل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه

    از ۲۴ اردیبهشت ۱۳۷۴ با اتصال ریلی مرز سرخس با ترکمنستان ، دالان ترانزیتی به آسیای میانه ، چین ، ترکیه ، روسیه و اروپا فراهم بود! ۲۹ سال گذشت ! خوب چه شد؟! این اسناد و اظهار نظرها چه سودی برای اقتصاد ملی و اکثریت جامعه دارد؟! فقط خوراک رسانه و مطلقا نظری است! عزیزان ، به خط فقر و راههای برون رفت منطقی و قابل اجرا بپردازید. لطفا توهین به شعور اهل فن اقتصاد ترانزیتی نکنید عزیزان!!! به مطالب اصلی بپردازید!