بازدید سایت : ۶۵۲۱۱

اهداف دشمن برای دور زدن مسیر ترانزیتی ایران محقق نخواهد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امنیت مسیرهای ایران و دیپلماسی اقتصادی مطلوب با کشورهای همسایه در کنار توسعه زیرساخت ها موجب افزایش آمار ترانزیت از مسیر ایران شده و اهداف دشمن برای دور زدن ایران محقق نمی شود.

اهداف دشمن برای دور زدن مسیر ترانزیتی ایران محقق نخواهد شد
تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امنیت مسیرهای ایران و دیپلماسی اقتصادی مطلوب با کشورهای همسایه در کنار توسعه زیرساخت ها موجب افزایش آمار ترانزیت از مسیر ایران شده و اهداف دشمن برای دور زدن ایران محقق نمی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، داریوش امانی اظهار کرد: زیر ساخت های بسیار خوبی در بنادر، جاده ها، پایانه های مرزی برای توسعه ترانزیت در کشور ایجاد شده و هم اکنون حدود ۲۶ پایانه مرزی فعال در سطح کشور داریم.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۵۸ درصد رشد ترانزیت در کشور داشتیم و در ۶ ماه ابتدای سال نیز ۶۲ درصد رشد ترانزیت داشتیم که نشان دهنده اقداماتی مثبت در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت فعال بودن دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و کشورهای مشترک المنافع با هدف افزایش تعاملات تجاری عنوان کرد: در سازمان راهداری برای افزایش ترانزیت کالا هدف گذاری شده و در حال پیگیری تحقق آن هستیم.

امانی با اشاره به اهمیت الحاق ایران به برخی موافقتنامه ها یک جانبه و دوجانبه عنوان کرد: این امر برای رونق تبادل کالا و جلوگیری از بروز مشکل در مسیر ترانزیت کالا در کشورهای مختلف بسیار مهم است.

وی در رابطه با تلاش رژیم صهیونیستی برای احداث طرح کریدور هند، عربستان، رژیم صهیونیستی و اروپا تصریح کرد: دشمنان بی کار نخواهند نشست و همواره به دنبال این هستند که ایران را در ارتباطات بین المللی به بن بست برسانند؛ اما توجه به توسعه زیرساخت ها، هدف گذاری برای رونق ترانزیت از مسیر ایران، ارتباط با کشورهای همسایه و تبادل کالا و ترانزیت سوخت از کشورمان در راهگذر شمال - جنوب میان ایران، روسیه، آذربایجان و هند به همراه زیرساخت های مناسبی که در بندر چابهار در حال احداث است، موجب شده اهداف دشمنان برای دور زدن ایران محقق نشود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در رابطه با بهره مندی ایران از ظرفیت عضویت در گروه بریکس برای توسعه ترانزیت کالا تصریح کرد: بی تردید آمارهایی که امروز از وضعیت ترانزیت کالا شاهد هستیم به دلیل بهره مندی از ظرفیت ها موجود است؛ امنیت بالای مسیرها و راه های مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران به همراه دیپلماسی خوبی که در سال های اخیر برقرار بوده و روز به روز نیز در حال تقویت است و به رونق ترانزیت کالا از مسیر ایران کمک می کند. هرچقدر بتوانیم بیشتر عضو اتحادیه ها و موافقتنامه های بین المللی شویم در افزایش ترانزیت اثر مثبت تری خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.