بازدید سایت : ۸۲۱۲۹

◄ هشدار فدراسیون لجستیک به وزیر راه و شهرسازی/ وضعیت بحرانی است

رئیس هیئت مدیره فدراسیون حمل ونقل و لجستیک ایران در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مشکلات بخش حمل و نقل بین المللی جاده ای به مرحله بحرانی رسیده است 6 چالش مهم و فوری حمل و نقل بین المللی و ترانزیت جاده ای را مطرح کرد و پیشنهاداتی را در زمینه رفع این چالش ها برشمرد.

هشدار فدراسیون لجستیک به وزیر راه و شهرسازی/ وضعیت بحرانی است
تین نیوز |

رئیس هیئت مدیره فدراسیون حمل ونقل و لجستیک ایران در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مشکلات بخش حمل و نقل بین المللی جاده ای به مرحله بحرانی رسیده است 6 چالش مهم و فوری حمل و نقل بین المللی و ترانزیت جاده ای را مطرح کرد و پیشنهاداتی را در زمینه رفع این چالش ها برشمرد.

به گزارش تین نیوز، علی محمودی سرای، رئیس هیئت مدیره فدراسیون لجستیک و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در نامه ای خطاب به فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی  با طرح 6 چالش بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیت جاده ای رفع این چالش ها را نیازمند رسیدگی فوری و چاره اندیشی موثر دانسته و در ادامه پیشنهاداتی را برای تاب آوری این بخش ارائه کرده است.

در این نامه آمده است:

سرکار خانم دکتر فرزانه صادق

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران:

موضوع 6 چالش مهم و فوری حمل و نقل بین المللی و ترانزیت جاده ای و ترانزیت ناوگان ملی کشور

با سلام احتراماً، به استحضار میرساند پیرو ارتباطات گسترده و جلسات متعدد این فدراسیون با تشکل های تخصصی، شرکتهای حمل و نقلی و صاحب نظران این حوزه و همچنین پیگیری های مستمر در قالب کارگروه ترانزیت حمل و نقل بین الملل و لجستیک متأسفانه مشکلات بخش حمل و نقل بین المللی جاده ای به مرحله بحرانی رسیده است و نیازمند رسیدگی فوری و چاره اندیشی موثر می باشد.

با عنایت به اهمیت حل مشکلات بخش خصوصی و تأکید سرکار عالی بر این امر از میان حدود 30 مشکل شناسایی شده در بخش حمل و نقل جاده ای 6 چالش اساسی که حمل و نقل بین المللی کشور را با بحران کم سابقه ای مواجه ساخته است، به شرح ذیل به به استحضار می رسد: 1. بحران ناشی از عدم ساماندهی موضوع تفاوت قیمت سوخت و تأثیر آن بر رقابت پذیری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایرانی در بازارهای بین المللی. 2. مشکلات ناشی از اخذ روادید از کشورهای اتحادیه اروپا برای رانندگان ترانزیت و تبعات آن بر تسهیل جریان کالا و خدمات 3. لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به انتفاع دولت از بیمه و مالیات در بخش حمل و نقل بین المللی به منظور ایجاد انگیزه و حمایت از فعالان این حوزه 4. بحران ناشی از تعلیق بیمه سبز از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی و پیامدهای منفی حیثیتی برای (کشور و هزینه های مضاعف ارزی در تردد ناوگان حمل و نقل ایرانی 5. لزوم مشارکت فعال تر بخش خصوصی در فرآیندهای تصمیم گیری و مذاکرات با طرفهای خارجی در هیأت اعزامی و جلسات تصمیم گیری به منظور ارتقاء کارآمدی و اثر بخشی سیاست گذاریها. 6. تصمیم گیری در ارتباط با ایجاد چندین سامانه های هر یک جامع جهت تسهیل ورود و خروج کامیونهای بین الملل در مرزهای کشور

لازم به ذکر است چنانچه به موارد فوق رسیدگی فوری و جدی صورت نپذیرد حمل و نقل بین المللی کشور که سالهاست با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است تاب آوری خود را از دست داده و با چالش های جدی تری مواجه خواهد شد.

پیشنهادات:

-تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران وزارت محترم راه و شهرسازی و سازمان محترم راهداری و حمل و نقل جاده ای با هدف بررسی و ارائه راهکارهای اجرایی برای حل مشکلات فوق الذکر در بازه زمانی مشخص و کوتاه مدت.

-پیگیری و اجرایی سازی راهکارهای پیشنهادی توسط سازمانهای ذیربط با نظارت و هماهنگی وزارت راه و شهرسازی.

-برگزاری جلسات منظم با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی به منظور بررسی پیشرفت اقدامات انجام شده و رفع موقع احتمالی.

امید است با اتخاذ تدابیر لازم و همکاری همه جانبه شاهد رفع موانع و توسعه پایدار حمل و نقل بین المللی کشور باشیم. پیشاپیش از حسن توجه و مساعدت سرکار عالی کمال تشکر را داریم. 

 

 

نامه فدارسیون لجستیک به وزیر راه و شهرسازی

نامه فدارسیون لجستیک به وزیر راه و شهرسازی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.