بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

عمر متوسط کامیون‌های ترانزیت به ۱۰ سال رسید / محاسبه نرخ گازوئیل کامیون‌ها بر اساس کشور مقصد

عمر متوسط کامیون‌های ترانزیت به ۱۰ سال رسید / محاسبه نرخ گازوئیل کامیون‌ها بر اساس کشور مقصد
|

تی نیوز | معاون بخش ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ گازوئیلی که از کامیون های ترانزیتی دریافت می‌شود براساس نرخ گازوئیل در کشور مقصد است ،خبر داد و گفت: در حال حاضر کامیون‌های ترانزیت در کشور نو هستند و متوسط عمر آنها به 10 سال می‌رسد.

عمر متوسط کامیون‌های ترانزیت به 10 سال رسیدعطرچیان معاون بخش ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه فزایش قیمت سوخت و تأثیر آن بر هزینه‌های حمل و نقل از دو جنبه قابل بررسی است افزود:  یکی  از این جنبه ها حمل و نقل داخلی است که بیشتر نرخ آن جنبه توافقی بین تجار و شرکت حمل و نقل دارد و در حمل و نقل بین المللی نیز تغییر نرخ سوخت تأثیری ندارد.
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر نرخ گازوئیلی که از کامیون های ترانزیتی دریافت می‌شود براساس نرخ گازوئیل در کشور مقصد است و کامیونی که از ایران به سمت ترکیه می رود فقط به میزان پیمایش تا مرز می‌تواند از گازوئیل با نرخ های داخلی استفاده کند و از مرز تا مقصد مورد نظر در کشور ترکیه هر لیتر گازوئیل به قیمت 3 هزار تومان به کامیون داران فروخته می‌شود و کامیون ‌هایی که به سمت عراق می رود اکنون گازوئیل را به نرخ لیتری 1200 تومان می‌خرد. 
 
وی با اشاره به قیمت‌های جهانی سوخت معتقد است برای افزایش رقابت و جلوگیری از قاچاق سوخت باید قیمت گازوئیل واقعی شود چون با وجود افزایش قیمت بازهم نرخ سوخت در ایران از کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و... کمتر است و این اختلاف قیمت باعث افزایش قاچاق سوخت شده است.
 
 در حمل‌ونقل بین‌المللی زمینه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد، گفت: کامیون‌های ایرانی برای پیمایش داخل کشور سوختشان سهمیه‌بندی می‌شود و برای خارج کشور نیز با همان قیمت  کشور مقصد سوختگیری می‌کنند.
 
وی در ادامه افزود: سوخت گازوئیل در حال حاضر با همان نرخ  اضظطراری 500 و 600 تومانی عرضه می‌شود و با 50 تومان افزایش قیمت  از 250 تومان به 300 می رسد که تأثیر چندانی در افزایش قیمت ندارد.
 
عطرچیان اظهار داشت: در این حوزه تنها پنج درصد از کرایه‌ها افزایش می‌یابد و با انجام پیمایش نیز تنها سوخت گازوئیل‌ها سهمیه‌بندی می‌شود.
 
معاون بخش ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: زمانی که یک کامیون ترازنزیت از ایران به سمت ایتالیا می‌رود در داخل ایران با همان سوخت 3 هزار تومانی سوختگیری می‌کند. 
 
عطرچیان در ادامه اظهار داشت: کلیه کامیون‌ها در بخش حمل‌ونقل و ترانزیت دارای ناوگان نو هستند و عمر متوسط این کامیون‌ها به 10 سال می‌رسد.
 
وی توضیح داد: کامیون‌ها باید دارای ساختار مناسبی باشند تا بتوانند در اروپا و سایر کشورهای دنیا تردد نمایند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.