بازدید سایت : ۴۷۹۰۱
رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی پیشنهاد کرد:

◄ تشکیل اندیشکده و بانک اطلاعاتی ترانزیت ایران

◄ تشکیل اندیشکده و بانک اطلاعاتی ترانزیت ایران
|

تین نیوز| رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی، گفت: تشکیل اندیشکده ترانزیت متشکل از بخش خصوصی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، گمرک و سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی شامل مشخصات فرستندگان، گیرندگان و حمل کنندگان می تواند در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مواد پیش ساز بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از همایش تشریح مقررات ترانزیت با رویکرد محصولات شیمیایی که صبح امروز در هتل لاله با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی برگزار شد، مسعود دانشمند اظهار داشت: حمل و نقل و ترانزیت ایران بار سنگین آمار 12 میلیون تن کالا در سال را بر دوش می کشد و در اکثر اوقات بدون دخل و تصرف در اتفاقات نابجا مقصر شناخته می شوند.

وی افزود: همچنین در پاره ای از اوقات ضوابط پلیس، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و  گمرک جلوی کار شرکت های حمل و نقل بین المللی را گرفته است.

رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی با بیان اینکه "برای صاحب کالا زمان ترانزیت مهم است" گفت: مشکلات موجود در گمرک و تاخیر در حمل کالا باعث شد یکی از همسایگان جنوبی به جای انتقال کالا از طریق ایران با کشتی بار خود را به دریای سیاه برساند  و از آنجا به کشور مقصد تحویل دهد.

دانشمند با اشاره به زیان ده بودن کار ترانزیت در ایران تصریح کرد: دولت از بودجه ملی و نفت به ساخت جاده، راه آهن و بندر می پردازد و در صورت عدم استفاده این سرمایه ملی به هدر خواهد رفت. بر این اساس آمار 150 میلیون تنی واردات و صادرات در سال گذشته در سال جاری 15 درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه اذعان کرد: بی باری در حمل و نقل به معضلی تبدیل شده است که تنها راه حل آن تقویت ترانزیت و دستابی به چشم انداز ترانزیت 20 میلیون تن کالا در سال است.

رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا با اشاره به تجارت مواد مخدر در دنیا بیان داشت: تجار مواد مخدر در دنیا مدام در حال تفکر برای تولید مواد جدید هستند. لذا تصمیم مقابله با آن از سوی دولت و بخش خصوصی کار بزرگی است.

دانشمند در ادامه پیشنهاد تشکیل اندیشکده ای متشکل از نیروی انتظامی، گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شرکت های حمل و نقل  بین المللی کالا را مطرح کرد و گفت: اطلاعات پایه توسعه جامعه است و می توان جلوی اتفاقات فعلی و آینده را گرفت و از بروز اتفاقات در آینده جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ اطلاعات از سوی دولت و دید قاچاقچی به بخش خصوصی باید کنار گذاشته شود تا کشتی ترانزیت سالم به ساحل سلامت برسد. در این راستا تهیه بانک اطلاعاتی متشکل از فرستندگان، حمل کنندگان و گیرندگان با توجه سوابق و سوءسابقه می تواند کمک شایانی داشته باشد.

 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید مرتضی ناصریان

    پتانسیل ترانزیت در کشور توسط وزیر محترم ۵۰ میلیون تن اعلام شده است که می تواند تحولی اساسی در اقتصاد کشور داشته باشد و یکی از مسئولیتهای اصلی اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل گسترش ترانزیت است. متاسفانه در اغلب کارهای بخش حمل و نقل مطالعات و پژوهشهای کافی و علمی صورت نمی گیرد. منجمله مباحثترانزیت ساده نیست و ابعاد و وجوه مختلفی از نظر خدمات - اقتصاد - امور اجتماعی - امور بین المللی - مسائل فنی زیرساختها و ترابری - لجستیک - مسائل امنیتی و … دارد. بنابراین باید پیشنهاد مهندس دانشمند را جدی گرفت و برای رونق دادن به ترانزیت به طرز علمی یک پژوهشکده خاص ترانزیت و حمل و نقل بین المللی تاسیس شود.