بازدید سایت : ۸۰۵۹۱
عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی در گفتگو با تین‌نیوز عنوان کرد:

◄ لزوم مزیت‌دار شدن صنایع دریایی کشور / میراثکشتی‌سازی ایران را نابود نکنیم

◄ لزوم مزیت‌دار شدن صنایع دریایی کشور / میراثکشتی‌سازی ایران را نابود نکنیم

تین نیوز | رییس کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی، کشتی سازی های بزرگ از جمله شرکت صدرا را انگشت شمار و برند دانست و گفت: این شرکت ها تابلو، میراث و افتخار کشتی سازی ما هستند، این شرکت ها را باید رها نکنیم و به سمت تکمیل و توسعه و رونقشان قدم برداریم؛ نه به سمت اضمحلال و از بین بردن.

پیمان مسعودزاده در گفتگو با تین نیوز با بیان این که دولت باید در زمینه صنایع دریایی، دارای استراتژی باشد، افزود: به دلیل روشن نبودن استراتژی، یک بار می گوییم باید خصوصی سازی شود اما جای دیگر، دم از لزوم حمایت دولت می زنیم.

وی ادامه داد: نباید به این مساله نگاه خرد داشته باشیم، در یک نگاه کلان تر، معتقدم باید برای صنعت کشتی سازی، برنامه میان مدت و بلندمدت تدوین شود و شیوه حمایت از آن نیز مشخص باشد، یعنی هم کشتی ساز و هم هم بهره بردار و سفارش دهنده، بدانند که حضور در این بخش، چه مزیتی برایشان دارد.

مسعودزاده با تاکید بر لزوم مزیت دار شدن صنعت دریایی کشورمان گفت: این کار می تواند از راه های مختلفی از جمله ایجاد یک شرکت لیزینگ برای شناورهای کوچک، معافیت های مالیاتی، آمایش سرزمین و ایجاد منطقه ویژه کشتی سازی انجام شود.

وی ادامه داد: اگر مناطق ویژه کشتی سازی داشته باشیم تا هر کس بتواند آزادانه در آنجا سفارش ساخت بدهد و شناور از محدویت های گمرکی و مقررات دست و پاگیر که ساخت را طولانی می کند، رها شود، می توانیم مزیت های رقابتی برای کشتی سازی مان ایجاد کنیم.

رییس کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی با اشاره به وضعیت شرکت های بزرگی همچون صدرا و تاسیسات دریایی، اظهار کرد: کشتی سازی های بزرگ ما انگشت شمار و برند هستند، این شرکت ها تابلو، میراث و افتخار کشتی سازی ما هستند، این شرکت ها را باید رها نکنیم و به سمت تکمیل و توسعه و رونقشان قدم برداریم؛ نه به سمت اضمحلال و از بین بردن.

وی ادامه داد: این حمایت می تواند از طریق واگذای به بخش خصوصی، واگذاری به تعاونی، استمهال بدهی ها و... باشد؛ به هر حال باید حمایت، حداقل در این مقطع، صورت بگیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.