بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ افزایش قاچاق باتری خودرو به کشور

◄ افزایش قاچاق باتری خودرو به کشور

تین نیوز| بازرسی های نامحسوس انجمن و گزارش های رسیده نشانگر آن است که متاسفانه طی ماه های اخیر، واردات باتری از مبادی غیر قانونی خارجی به کشور بسیار افزایش یافته است و عموما به لحاظ کیفیاز گرید نازل برخوردارند و پیگیری ها نیز حاکی ازغیر قابل اتکا بودن این نوع باتری ها بوده و همین نقص باعث متضرر شدن خریداران آن ها شده است. این گونه واردات غیر قانونی در حالی انجام می شود که تولیدات داخلی به لحاظ استانداردسازی جهانی در سطح بسیار بالایی قرار داشته و دارای گارانتی معتبر هستند.

رییس اتحادیه صنف باتری سازان و فروشندگان باتری در گفتگو با تین نیوز در خصوص مطالب فوق، گفت: متاسفانه به علت گنجانده شدن باتری خودرو در ردیف گمرکی کالاهای لوکس یا اولویت 10، تعرفه واردات آن افزایش یافته و بخش خصوصی از ورود به این بخش خودداری می نماید.

محمود اکبر زاده افزود: از آنجا که تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز کشور نیست به همین جهت ناگزیر از واردات اقسام باتری عمدتا از کشور کره و بخش کمتر از کشور ترکیه هستیم که متاسفانه با افزایش تعرفه، قیمت این گونه باتری خودرو گاهی اوقات با افزایش زیادی روبرو شده است.

وی از تعداد اندک تولید کنندگان باتری خودرو در کشور سخن گفت و اظهار داشت: تولیدات داخلی بعضا با سایز مورد نیاز خودروها همخوانی نداشته و یا به دلیل محدود بودن تعداد تولیدات داخلی، نیاز کشور را پاسخگو نیست و به این دلیل شاهد افزایش قاچاق باتری از سوی برخی سودجویان بوده ایم.

مسئول اتحادیه باتری بیان اینکه بارها مکاتباتی با مسئولان ذیربط در خصوص ساماندهی این بخش انجام شده، خاطر نشان ساخت: متاسفانه تا کنون همکاری مثبتی از سوی مسئولان دولتی با این اتحادیه صورت نگرفته است.

اکبرزاده با اشاره به متضرر شدن تولید کنندگان داخلی، گفت: وارد کنندگان قاچاق باتری خودرو به کشور برای گریز از پرداخت عوارض گمرکی با خرید باتری از کشور کره، باتری ها را از طریق مرز آبی دبی به کشور وارد می کنند.

وی در پایان از مسئولان دولتی خواست با کاهش تعرفه عوارض گمرکی واردات باطری خودرو به کشور، فرصت سود جویی را از وارد کنندگان غیر قانونی این نوع کالا سلب کنند. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.