بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
نائب رئس انجمن کشتیرانی به تین‌نیوز خبر داد:

◄راه‌اندازی شورای حل اختلاف دریایی / گسترش آموزش؛ اولویت کاری انجمن کشتیرانی در سال ۹۳

◄راه‌اندازی شورای حل اختلاف دریایی / گسترش آموزش؛ اولویت کاری انجمن کشتیرانی در سال ۹۳

تین نیوز | نائب رئیس انجمن کشتیرانی از برنامه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته برای تقویت بحث های آموزشی درون و برون سازمانی در سال جدید خبر داد.

مسعود پُل ‌مِه در گفتگو با تین نیوز، درباره محورهای کاری انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در سال 93 اظهار کرد: از جمله اولویت های درون سازمانی انجمن، ارتقاء علمی و آموزش اعضا انجمن و به تبع آن، تمامی دست اندرکاران اقتصادی است که باید از علوم روز حمل و نقل و دانش کشتیرانی، برخوردار باشند.

تاسیس دانشگاه علمی کاربردی دریایی
نائب رئیس انجمن کشتیرانی ادامه داد: در همین راستا، انجمن به دنبال کسب موافقت وزارت علوم برای تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در حوزه دریاست، همچنین تاسیس مراکز فنی و حرفه ای را نیز در راستای گسترش آموزش، در برنامه داریم.

وی همچنین از عزم انجمن کشتیرانی برای بسط و گسترش مرکز آموزش انجمن خبر داد.

راه‌اندازی شورای حل اختلاف دریایی
پل مه افزود: با توجه به مشکلات حقوقی که برخی شرکت های عضو و تمامی دست اندرکاران حوزه حمل و نقل دریایی، درگیر آن هستند، تاسیس و راه اندازی شورای حل اختلافات تخصصی دریایی را در برنامه داریم که در این زمینه، اقدامات اولیه صورت گرفته است.

تقویت تعامل با بخش حاکمیتی

این کارشناس حمل و نقل دریایی همچنین به تعاملات سازنده سازمان بنادر با تشکل های دریایی و بندری اشاره کرد و گفت: در پی این تعاملات، اتاق فکری در سازمان بنادر تشکیل شد که جمعی از خبرگان انجمن کشتیرانی و دیگر انجمن ها در این اتاق حضور دارند.

وی ادامه داد: اگرچه در دولت گذشته، شاکله صنفی و خصوصی به دلایل مختلف، کمرنگ و ضعیف شد اما خوشبختانه با توجه به نگاه مثبت دولت جدید، فضای بسیار مطلوبی برای نشان دادن توانایی های بخش خصوصی و اعطای تصدی گری به تشکل ها پیش آمده و ما نیز درصددیم قابلیت های خود را نشان دهیم و بتوانیم در بخشی از مسائلی که اکنون در حوزه تصدیگری دولتی است، ایفای نقش کنیم.

پل مه اضافه کرد: اکنون شرایط اقتصادی و سیاسی، به گونه ای نیست که بخواهیم تمام انتظاراتمان را یکجا مطالبه کنیم اما تقاضا داریم در حوزه تصصمیم‌گیری مدیران ارشد، فضای استفاده از بخش خصوصی به وجود آید. البته به صورت کلی شاهد این توجه هستیم ولی لازم است این مساله، در جزئیات اتفاق بیفتد.

نائب رئیس انجمن کشتیرانی یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در شرایط حاضر و به ویژه در زمان تحریم، توجه ویژه به ترانزیت است. با توجه به شرایط ژئوپلتیک ایران در منطقه و وابستگی مواصلاتی که بسیاری از کشورها به راه های ایران دارند، اگر به این حوزه توجه شود، پس از نفت و انرژی، می توانیم بیتشرین رشد اقتصادی را از حوزه ترانزیت داشته باشیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.