بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان جاده ای در گفتگو با تین نیوز اعلام کرد:

◄ فشار برای تعویق یک ماهه اجرای سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش

◄ فشار برای تعویق یک ماهه اجرای سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش
|

تین نیوز | رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان جاده ای کشور از فشار برای تعویق اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش خبر داد.

محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش از اول خرداد اظهار داشت: بخش خصوصی حمل و نقل بار کشور در حال فشار برای متقاعد کردن دولت جهت تعویق اجرای این طرح یک ماه دیرتر است.

وی افزود: وضعیت حمل بار در فروردین و اردیبهشت به طور کل مساعد نیست و تعداد بارنامه های هر شرکت طی این دو ماه نمی تواند ملاک خوبی برای سهمیه بندی سوخت باشد. اما بازار کار حمل و نقل بار در خردادماه رو به بهبودی می رود.
 
رئیس اتحادیه تعاونی حمل بار با اشاره برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای نصب دستگاه های ردیاب GPS بر روی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر تصریح کرد: در صورتی که حق انتخاب بر اساس خدمات،قیمت با هدف ایجاد رقابت از میان شرکت های مورد نظر سازمان به ما محول شود، هیچ مشکلی با نصب سیستم های ردیاب وجود ندارد.

خان بلوکی با بیان اینکه" روزانه 56 میلیون لیتر گازوئیل به نام حمل و نقل هدر می رود،" گفت: 100 هزار دستگاه کامیون وجود دارد که سالانه حتی یک بارنامه هم ندارند و تنها از طریق فروش سوخت امرار معاش می کنند. همچنین در شهرستان ها برخی افراد با استفاده از وانت بار بشکه های حمل گازوئیل را از جایگاه های سوخت پر می کنند و به طرق مختلف( قاچاق) به فروش می رسانند.

رئیس کانون انجمن صنفی رانندگان جاده ای کشور با توجه به مشکلات بارنامه و نظام یک سرخالی در کشور تاکید کرد: نیاز به درگاه ملی باریاب که حدود سه سال گذشته راه اندازی و ناگهان متوقف شد بیش از پیش محسوس است زیرا در صورت پیروی راننده از این سیستم، بار خود برای برگشت را قبل از حرکت از مبدا انتخاب و به اصطلاح به نام خود قفل می کند.

لغو قانون حمل بار بدون بارنامه تا 15 کیلومتر
وی در ادامه بیان داشت: از دیگر مشکلات آن می توان به عدم وجود بارنامه در حمل و نقل درون شهری و روستایی اشاره کرد که اجرای طرح  آمارگیری مبدا و مقصد بیانگر حساسیت دولت به فقدان بارنامه در نقاط مختلف کشور دارد زیرا قانون اجازه حمل بار بدون بارنامه تا 15 کیلومتر لغو شده است و حتی یک کیلومتر نیز نیاز به بارنامه دارد.

رئیس اتحادیه حمل بار کشور در پایان از برخورد با شرکت های حمل بار به دلیل اخذ کمیسیون اضافی از بارنامه ها خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق تعرفه، حق کمیسیون در پایانه ها 8 درصد و همراه با امکانات بیشتر (جای خواب و پارکینگ) 10 درصد است. لذا از این پس در صورت مشاهده اخذ کمیسیون اضافی از سوی شرکت های متخلف، تا حد پلمپ با شرکت برخورد خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهروند پاسخ

    خدمت جناب آقای خان بلوکی باید عرض کنم که شما درتهران بارها این حرف حدیثرا زده اید اما فقط شعار بوده شرکت های حمل ونقل تهران کرایه راباراننده نصف می کنند اینکه انصاف نیست شما خودتان هم میدانید ولی برخورد نمی کنید من خودم شرکت دارم درشهرستان کمسیون ۳درصدرا بازور از راننده می گیرم وارزش افزوده باان سه درصد پرداخت می کنم وکامیون هم دارم موقعی که به تهران بار میبرد برگشتی باید کرایه رفت به شرکتهای حمل ونقل بدهد برای کمسیون وقتی درمقصد کرایه می خواهی ازگیرنده کالا کرایه بگیره میگوید چه خبر است این همه کرایه درصورتی که نصف کرایه رفته به جیب مدیر کارخانه یاشرکت حمل ونقل خواهشا به اینها رسیدگی کنید تاحق راننده ها اجحاف نشود