بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
مدیر عامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور در گفتگو با تین نیوز:

◄ امیدواری دوباره برای نوسازی اتوبوس های فرسوده با بخشنامه جدید

◄ امیدواری دوباره برای نوسازی اتوبوس های فرسوده با بخشنامه جدید

تین نیوز | طرح خروج مینی‌بوس‌های فرسوده تهران دارای شش مسئول است اما هنوز اعتباری برای خروج این وسایل فرسوده محقق نشده است. 
 
به گزارش تین نیوز، پس از نوسازي كمتر از 150 مينی بوس شهر در سال‌هاي گذشته، طرح‌ها و جلسات متعدد براي نوسازی هزار ميني‌بوس باقي مانده برگزار شد تا چهار سازمان مختلف برای اين كار اعلام آمادگي كنند. در سه سال اخير تنها شهرداري تهران رقمي براي اين كار در بودجه درنظر گرفته  که با ادامه بی توجهي‌ها به اين نوع وسايل نقليه فرسوده، تشديد مشكلات براي رانندگان اين وسايل و ساكنان پايتخت را به همراه داشته است.
 
در آبان سال گذشته ستاد سوخت، سازمان حفاظت محيط‌ زيست، شهرداري تهران و شركت توليد‌كننده وسايل نقليه براي نوسازي ناوگان ميني‌بوسراني تهران قرارداد چهارجانبه امضا كردند اما به جز شهرداري، هنوز هيچ‌يك از نهادهاي فوق، اعتباري براي اين مهم درنظر نگرفته‌اند.

مدیر عامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور در این باره می گوید: اخیرا بخشنامه ای از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به این اتحادیه رسیده است که میزان تسهیلات به منظور نوسازی مینی بوس های فرسوده در آن درج شده است.

غلامرضا غضنفری در گفتگو با تین نیوز با اعلام این خبر افزود: متاسفانه از آغاز سال جدید اتفاق خاصی را در بخش نوسازی مینی بوس های فرسوده شاهد نبودیم و بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در چند روز گذشته به این اتحادیه ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: این بخشنامه امید تازه ای در نوسازی ناوگان فرسوده بوجود می آورد. در گذشته علیرغم ثبت‌نامي كه توسط برخي دارندگان ميني‌بوس‌هاي فرسوده صورت گرفته، متأسفانه هنوز اقدامي صورت نگرفته است.

وي با ابراز تأسف از عدم‌تحقق وعده برخي دستگاه‌ها نسبت به اختصاص تسهيلات لازم در اين ارتباط می گوید: تا‌كنون وعده‌هايي كه سازمان حفاظت محيط‌ زيست و ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت درخصوص نوسازي ناوگان ميني‌بوسراني داده بودند، هيچ‌يك عملي نشده و هركدام از اين دستگاه‌ها با اعلام نبود بودجه لازم تاكنون اقدامي عملي در اين خصوص نداشته‌اند.
 
به گزارش تین نیوز، براساس تحقيقات مركز كنترل كيفيت هواي تهران ، تعدادي از ميني‌بوس‌هاي فعال، هر يك به‌طور ميانگين 23گرم گازهاي آلاينده در هر 100كيلومتر توليد مي‌كنند كه 80 درصد آن ناشي از فرسودگي اين وسايل است. انباشت گازهاي مونواكسيدكربن، تركيبات آلي فرار بدون متان، اكسيدهاي نيتروژن، دي‌اكسيد گوگرد و ذرات معلق، چيزي است كه ميني‌بوس‌ها به آسمان تهران می بخشند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.