بازدید سایت : ۳۲۴۳۸

◄ دلایل اهمیت و ضرورت تفکیک حمل و نقل از مسکن و شهرسازی

در حالی که به زودی شاهد معرفی اعضای کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد خواهیم بود گمانه زنی های جدی در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است.

دلایل اهمیت و ضرورت تفکیک حمل و نقل از مسکن و شهرسازی
تین نیوز

در حالی که به زودی شاهد معرفی اعضای کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد خواهیم بود گمانه زنی های جدی در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی مطرح شده و تعدادی از کارشناسان حمل و نقلی اصرار دارند این اتفاق در دولت چهاردهم محقق گردد.

به گزارش تین نیوز، نگاهی به سابقه پیگیری موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد این موضوع در سال 1392 و قبل از معرفی وزرای اولین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی و دوره ماه عسل دولت منتخب و مجلس نیز مطرح شده بود.

در آن زمان کمیسیون عمران مجلس هم اعلام آمادگی کرد که با یک طرح دو فوریتی ایجاد دو وزارت حمل‌ و‌ نقل و مسکن و شهرسازی را تصویب کند و دو وزیر معرفی شود اما برخی افراد مطلع می گویند در آن زمان  دولت منتخب به دلایلی که با این موضوع مخالفت کرد و انجام آن را موکول به بررسی وزیر مستقر نمود در نتیجه این موضوع مسکوت ماند.

در دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی و این بار با محوریت مرحوم اکبر ترکان و  گروهی از مدیران با سابقه در دو حوزه جلساتی تشکیل شد و متنی تهیه و به صورت نامه ای به ریاست مجلس ارسال شد که در آن دلایل اهمیت و ضرورت تفکیک این دو فعالیت آمده بود که باز هم دولت با آن همراهی نکرد و این نامه هم مسکوت ماند.

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.