راهاندازی مجدد ۵۵ خط غیر فعال اتوبوس در غرب پایتخت
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، آخرین اقدامات و وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران را تشریح کرد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، آخرین اقدامات و وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران را تشریح کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی علیزاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس با تولید کنندگان داخلی قرارداد منعقد کردیم که برخی به تعهدات به صورت ضعیف عمل کردند و برخی دیگر هم به دلیل عدم ظرفیت لازم قراردشان را فسخ کردیم، افزود: به طور مجموع برای ۲۵۰۰ دستگاه قرارداد بسته شد و ۲۵۰۰ دستگاه دیگر نیز در سفرهای اخیر شهردار تهران به کشور چین نهایی شد که ان شاءالله در سال آینده وارد شهر تهران خواهند شد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه حمل و نقل برای مدیریت شهری، سال آینده هم بودجه قابل توجه ۴۵ درصدی مانند امسال برای این حوزه در نظر گرفته شده است و این نشان دهنده آن است که سال پر رونقی در حوزه حمل و نقل خواهیم داشت و تهرانی ها در این حوزه نفس راحتی خواهند کشید، به خصوص که از این ۵ هزار دستگاه، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی است و برای کاهش آلودگی هوای تهران نیز مناسب خواهند بود.
وی تأکید کرد: اتوبوس های برقی مدنظر پس از انجام تست های فنی توسط کمیته فنی شرکت واحد و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و بر اساس این تست ها، مشخصات به تولید کنندگان داخلی و چینی داده شده است.
علیزاده با اشاره به اینکه امسال در حوزه بازسازی ناوگان هم اقدامات خوبی صورت گرفت، ادامه داد: قراردادهای بازسازی ناوگان رشد ۳ برابری نسبت به سال های گذشته داشته است و از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرارداد بستیم و تاکنون ۴۰۰ دستگاه آن بازسازی و برای تمایز آن ها با سایر اتوبوس ها با رنگ های جدید به خطوط اضافه شدند.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: البته می دانیم تعداد کم است ولی در این زمینه نیز تلاش می کنیم در سال جدید به عملیات بازسازی اتوبوس ها هم سرعت بدهیم تا برای شهروندان مشهود باشد.
وی درباره نظافت اتوبوس ها نیز گفت: نظافت ناوگان طبق برنامه زمانبندی مستمر و هر روزه انجام می شود و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده مورد خاص، شماره اتوبوس را به سامانه ۱۳۷ پلاس اعلام کنند تا برای رسیدگی اقدام شود. در ناوگان بخش خصوصی هم نظارت مستمر انجام می شود؛ البته که در این بخش میزان فرسودگی بیشتر است.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد مسکن کارکنان اتوبوسرانی نیز تصریح کرد: در سال های گذشته اقداماتی برای اختصاص مسکن انجام شده که مشکلاتی در پی داشت و پرونده ای در دستگاه قضایی وجود دارد که اگر بخواهیم در این حوزه اقداماتی انجام دهیم ابتدا باید موضوع قضایی آن حل شود، به هر حال در خصوص حق مسکن، حقوق قانونی کارکنان حتما پرداخت می شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، وی در پایان با اعلام یک خبر خوب برای پایتخت نشینان در خصوص نوسازی خطوط اتوبوسرانی گفت: با دستور شهردار تهران، برخی از خطوطی که برای بخش خصوصی جذابیتی نداشت، راهبری آن ها به بخش ملکی داده شد که بر این اساس راه اندازی مجدد ۵۵ خط غیر فعال در منطقه غرب پایتخت نوسازی و با بکارگیری ۱۶۶ دستگاه اتوبوس نو که از شرکت عقاب و اسنا تازه خریداری شده در خدمت شهروندان گرامی قرار گرفته است.