ساده انگاری درباره دوچرخه در تهران
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر طی مصاحبه ای اصل استفاده از دوچرخه را عقلایی دانسته و تاکید نموده در مسیرهای کوتاه داخل شهری دوچرخه می تواند انتخاب شهروندان برای تردد باشد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر طی مصاحبه ای اصل استفاده از دوچرخه را عقلایی دانسته و تاکید نموده در مسیرهای کوتاه داخل شهری دوچرخه می تواند انتخاب شهروندان برای تردد باشد.
به نظر می رسد مقوله دوچرخه در تهران، با ساده انگاری مواجه شده و مدیریت شهری با غلبه وجوه تفرجی آن تصور می کند جداسازی سواره و تامین دوچرخه تنها معضلات پیش روست. در حالی که مشخص نیست در آینده حتی سرمایه گذاری برای واردات دستگاه های حمل و نقل برقی بتواند زیرساخت مناسبی برای توجیه این ایده باشد.
تصویر فوق، ساماندهی شهرداری پاریس در خیابان سنت ژک است. این خیابان از مسیرهای ساختاری تردد در پاریس محسوب می شود و تقاطع های ترافیکی مهمی را پوشش می دهد. نکته قابل تامل تصویر در تخصیص فضاهای پیاده محور است. نسبت چهار به یک برای تردد پیاده و سواره: لاین جداگانه دوچرخه، لاین مختلط اتوبوس و دوچرخه، دو پیاده رو دو متری و یک لاین هم برای سواره.
در تهران پیاده ای در لاین دوچرخه اما، آیا منتظر بوق اعتراضی موتوری ها هست یا نه؟