بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

عدم پاسخگویی شهرداری تهران درباره پرداخت وام ودیعه مسکن به مدیران شهری!

رییس کمیته حقوقی و نظارت شورای شهر تهران: دسترسی به گزارش های سفرهای خارجی نداریم.

عدم پاسخگویی شهرداری تهران درباره پرداخت وام ودیعه مسکن به مدیران شهری!
تین نیوز

رییس کمیته حقوقی و نظارت شورای شهر تهران گفت: در خصوص پرداخت وام ودیعه مسکن به مدیران شهری تذکری به شهرداری ارسال کرده ایم که هنوز پاسخ آن را دریافت نکرده ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهدی اقراریان رییس کمیته حقوقی و نظارت شورای شهر تهران درباره پرداخت وام ودیعه مسکن به مدیران شهری گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی دنبال می کنیم، موضوع ودیعه مسکن هایی است که به بخشی از پرسنل و مدیران شهرداری داده شده است. به هر حال ضوابط این واگذاری برای ما مشخص نیست، چراکه در این موضوع هم مدیران ارشد را مشاهده می کنیم و هم بعضا افراد مشاهده می شود.

اقراریان ادامه داد: سوال و ابهام اساسی که برای ما وجود دارد، این است که این دسته از اقدامات آیا برای همه پرسنل شهرداری تهران میسر و فراهم است و یا صرفا گروه های خاصی از این دسته از کمک ها بهره مند هستند. اگر گروه های خاصی هستند براساس چه ضوابطی انتخاب شده اند.

وی تصریح کرد: تذکری از سوی اینجانب از مسیر ریاست شورا به شهرداری داده شده است، اما هنوز به این تذکر، پاسخی داده نشده است. در انتظار پاسخ تذکر هستیم تا موضوع کاملا شفاف شود. همانگونه که قبلا هم اشاره کرده ام، گزارش های تایید نشده ای دال بر این وجود دارد که افراد دیگری از شهرداری تهران در این لیست هایی که در فضای مجازی منتشر شده، قرار دارند.

اقراریان تصریح کرد: این موضوع فقط مربوط به حوزه شهردار و دفتر شهردار نبوده است، بلکه در برخی از سازمان ها نیز ما گزارش هایی داریم دال بر اینکه این وام ها به افراد پرداخت شده است. ما درخواست مان از شهرداری تهران این است که این موضوع کاملا شفاف سازی شود و منتظر ارائه گزارش از سوی شهردار تهران هستیم.

وی درباره مبالغ وام های پرداختی گفت: عددهای پرداخت شده متفاوت است. ما عدد ۵۰۰ میلیون تومان، ۸۰۰ میلیون تومان و بالای یک میلیارد تومان در این وام ها داریم. بعضا افرادی ممکن است دوباره وام دریافت کرده باشند. مادامی که شهرداری تهران از ارائه اطلاعات ممانعت کند و اطلاعات مورد درخواست شده را در اختیار ما قرار ندهد، امکان هر گونه اظهارنظری به صورت دقیق وجود ندارد. آن چیزی که ما تا الان درباره این موضوع اعلام کرده ایم، براساس مواردی بوده است که رسانه ها در اصل افشا کرده اند و درخواست مان از شهرداری تهران این است که این موضوع را به صورت شفاف اعلام کند.

رییس کمیته حقوقی و نظارت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: موضوع بعد این است که این مبالغ ودیعه مسکن در چه تاریخی به افراد داده شده است و از چه تاریخی تبدیل وام شده است. آیا تبدیل شدن به وام این مبالغ متاثر از اطلاع رسانی بوده است که صورت گرفته، یعنی قبل از اینکه اعلام شود، این ودیعه های مسکن به صورت وام پرداخت شده بوده یا اینکه نه بعد از اینکه این لیست ها افشا شده است، به منظور اینکه پاسخی به افکار عمومی داده شود. این مبالغ صرفا تبدیل به وام شده است؟ این وام ها به چه صورت پرداخت خواهد شد و اقساط ماهیانه و میزان کارمزد آن به چه صورتی است؟ این ها همه سوالات و ابهاماتی است که در خصوص این ودیعه مسکن های ارائه شده به بخشی از افراد که مشخص نیست، با چه معیار و شاخصی انتخاب شده اند، وجو دار؟

اقراریان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره ورود شورای شهر تهران به ماجرای سفرهای خارجی مدیران شهرداری گفت: قاعدتا در سفرهایی که توسط پرسنل شهرداری انجام می شود، ما کمیته نظارت بر سفرها را داریم که این سفرها در این کمیته ها تصویب می شود و دو عضو شورا یعنی سرکار خانم سلیمانی و جناب آقای علوی در این کمیته حضور دارند.

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که در این جلسات مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد، ضرورت برگزاری سفر است. نکته ای که من در صحن علنی شورا به آن اشاره کرده ام، ناظر به مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران است. این مصوبه در بند ششم به شفافیت سفرهای خارجی اشاره کرده است که مسئله من نیز همین موضوع شفافیت در سفرهای خارجی است. در این مصوبه شهرداری تهران مکلف است که چند مورد از جمله مقصد یا مقاصد سفر، طول مدت سفر، همراهان سفر، علت و ضرورت سفر، میزان و محل تامین هزینه سفر را اعلام کند. همچنین در بند دیگری از این مصوبه به گزارش و دستاوردهای سفر نیز اشاره شده است.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: من در جلسه شورا به این موضوع اشاره کردم که در سامانه شفافیت شهرداری تهران بخش مربوط به گزارش و دستاوردهای سفر که مطابق مصوبه شورا شهرداری وظیفه دارد درباره آن، اطلاع رسانی کند، در بخشی از سفرها روی سامانه بارگذاری نمی شود. در این مصوبه یک مهلت حداکثر سه هفته ای را پس از اتمام سفر به شهرداری اعلام می کند تا گزارش سفرها را در سامانه بارگذاری کند. به نظر من این مصوبه در شهرداری تهران به صورت ناقص اجرا می شود.

اقراریان در پاسخ به این سوال که آیا سفری از سوی شهرداری انجام شده است که گزارش آن اعلام نشده باشد، تصریح کرد: ما اطلاعی از این موضوع نداریم، چراکه دسترسی به سفرها نداریم. قاعدتا ما از سفرهایی مطلع می شویم که در کمیته سفر تصویب شده و روی سامانه بارگذاری شده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.