بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

معماری ایستگاه مترو امام حسین(ع) بازطراحی می شود

شهردار منطقه ۷ از بازطراحی معماری ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) با بهره گیری از معماری اسلامی ایرانی، با رویکرد اختلاط کاربری هنری، فرهنگی و اقتصادی خبر داد.

معماری ایستگاه مترو امام حسین(ع) بازطراحی می شود
تین نیوز

شهردار منطقه ۷ از بازطراحی معماری ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) با بهره گیری از معماری اسلامی ایرانی، با رویکرد اختلاط کاربری هنری، فرهنگی و اقتصادی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نصرالله آبادیان گفت: به دلیل نقش و تاثیر شکل ظاهری و همچنین معماری ایستگاه های شبکه مترو تهران در زیبا سازی منظر شهری و همچنین القای حس شادابی و پویایی در مسافران این وسیله حمل و نقلی، در نظر داریم با برگزاری مسابقه و انتخاب یکی از طراح های پیشنهادی زمینه تغییر چهره شهری را فراهم کنیم.

آبادیان ادامه داد: با توجه به موقعیت قرارگیری ایستگاه امام حسین(ع) در مجاورت بافت و مراکز جدید شهری، از نظر معماری و زیبایی شناسی طوری طراحی خواهد شد تا ضمن القای معماری اسلامی ایرانی، جلوه ای مدرن و درخور توجه داشته باشد.

وی عنوان کرد: تغییر اصولی در شکل ظاهری و محتوای معماری ایستگاه های مترو، غیر از کمک به ارتقای کالبد و منظر شهری، در کاهش هزینه های ساخت و همچنین سهولت امر تعمیر و نگهداری ایستگاه ها در دوران بهره برداری نیز موثر است؛ ضمن اینکه به روزرسانی الزامات و توجه به مباحث پایه معماری، ارتقاء کیفیت فضاهای ایستگاهی و افزایش بهره وری را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی، امروزه در شهرهای بزرگ تونل های زیرزمینی که مترو نامیده می شوند، به عنوان یک شبکه ارتباطی آسان و پرسرعت که فارغ از ترافیک حرکتی روی زمین هستند، شهروندان را با اتلاف وقت کمتری جابه جا می کنند که در عین حال مورد توجه روزافزون قرار گرفته اند. اما جدا از ساحت زیرزمینی مترو، ایستگاه ها یا مدخل های ورودی این شبکه ارتباطی به عنوان نماد آن روی سطح شهر، اهمیت زیادی دارد

آبادیان اضافه کرد: با تملک املاک اراضی پیرامونی این ایستگاه و آزاد سازی زمین، زمینه این امر در این دوره مدیریت شهری فراهم شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.