بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

متوسط قیمت خانه در تهران متری ۸۶ میلیون+جدول

متوسط قیمت هر متر مربع مسکن پایتخت در خردادماه امسال ۸۵.۹ میلیون تومان بوده که نسبت به اردیبهشت امسال ۱.۴ درصد و در مقایسه با خرداد پارسال ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت خانه در تهران متری ۸۶ میلیون+جدول
تین نیوز

براساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع مسکن پایتخت در خردادماه امسال ۸۵.۹ میلیون تومان بوده که نسبت به اردیبهشت امسال ۱.۴ درصد و در مقایسه با خرداد پارسال ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بانک مرکزی طی گزارشی برگرفته از آمارهای سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در خردادماه سال ۱۴۰۳ را منتشر کرده که براساس آن در خردادماه سال، ۱۴۰۳ تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳.۹ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰.۶ درصد کاهش و ۱۴.۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۸۵.۹ میلیون تومان بود که حکایت از افزایش ۱.۴ درصدی نسبت به ماه قبل دارد.

حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در خردادماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از مجموع ۳۸۷۲ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۷.۶ درصد بیش ترین سهم را به خود اختصاص داده اند. همچنین سهم مذکور در مقایسه با خردادماه سال قبل حدود ۱.۱ واحد درصد کاهش یافته است.

قیمت خانه در تهران

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در خردادماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۳.۵ درصدی از کا معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.  همچنین مناطق ۱۰، ۲ و ۴ به ترتیب با سهم ۹.۸، ۷.۷ و ۷.۶ درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

قیمت خانه در تهران2

تحولات قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران

براساس این گزارش، در خردادماه سال ۱۴۰۳ متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۸۵۹/۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۴ و ۹.۷ درصد افزایش را نشان  می دهد.

قیمت خانه در تهران3

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۶۰.۹ میلیون تومان به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۴.۵ میلیون تومان به منطقه ۱۹ تعلق داشته است.

قیمت خانه در تهران4

برای مشاهده فایل کامل گزارش به  پیوست  مراجعه کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.