بازدید سایت : ۴۴۳۴۶

۲۳ هزار دانش آموز تاکنون برای سرویس مدارس نام نویسی کرده اند

تاکنون ۲۳ هزار دانش آموز توسط والدینشان برای سرویس مدارس نام نویسی کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

۲۳ هزار دانش آموز تاکنون برای سرویس مدارس نام نویسی کرده اند
تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران همزمان با آغاز نام نویسی سرویس مدارس اعلام کرد: تاکنون ۲۳ هزار دانش آموز توسط والدینشان برای سرویس مدارس نام نویسی کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شادی مالکی گفت: پیش بینی می شود برای خدمات رسانی به تعداد متقاضیان ثبت نام شده در سرویس مدارس نیاز به ۴ تا ۵ هزار دستگاه ناوگان خودرویی داشته باشیم.

مالکی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، امسال راهبری سرویس مدارس تهران با شهرداری و به نمایندگی آنرا تاکسیرانی بر عهده دارد. هم اینک ۱۲۰ شرکت تاکسیرانی و حمل و نقلی خصوصی درخواست های خود را برای خدمات رسانی در بخش سرویس مدارس اعلام کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که صلاحیت اخلاقی و روانی رانندگان برای سرویس دهی به دانش آموزان چگونه تایید می شود؟ گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، یکسری الزامات قوانین و ضوابطی برای تایید صلاحیت رانندگان تعیین شده است که بر همان اساس رانندگان پیش از آغاز فعالیت خود در بخش سرویس مدارس مورد بررسی و تایید صلاحیت قرار می گیرند و درصوت اخذ این تاییدیه؛ کار خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران افزود: علاوه براین رانندگان و یا تاکسیرانان پیش از اقدام برای فعالیت در بخش سرویس مدارس، باید تاییدیه منحصر بفردی دیگری را چون سوء پیشینه، دارابودن گواهینامه معتبر و یا عدم اعتیاد را به سازمان تاکسیرانی ارایه دهند.

وی به همه متقاضیانی که قصد فعالیت در بخش سرویس مدارس را دارند توصیه کرد تا هر چه سریعتر در زمان باقی مانده برای دریافت برگه تایید صلاحیت خود یعنی دریافت سوء پیشینه و عدم اعتیاد که قدری زمانبر است اقدام کنند و کارهای مقدماتی را در زمان مناسب انجام دهند و برای مرحله بعدی انجام کار یعنی ارایه مدارک منتظر بمانند.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران گفت: به زودی زمان دریافت مدارک متقاضیان خدمات دهی به سرویس مدارس از سوی تاکسیرانی اعلام خواهد شد و رانندگان متقاضی می توانند مدارک خود را برای تایید صلاحیت ارایه دهند.

مالکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دانش آموزانی که از سرویس مدارس استفاده می کنند بیمه می شوند یا خیر؟ گفت: قرارداد سرویس مدارس میان والدین و شرکت های تاکسیرانی و تاکسیرانان منعقد می شود و تاکسیرانی تنها نقش مجری را در این حوزه برعهده دارد و هر آنچه در مصوبه هیات وزیران آمده و جزو الزامات است باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: مسوولیت بیمه دانش آموزان با شهرداری نیست و شهرداری تنها ناظر بر فرایند اجرای کار در بخش سرویس مدارس است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران پیش از این گفته بود که نرخ سرویس مدارس پایتخت برای سال تحصیلی آینده ۴۵ درصد افزایش خواهد داشت و این افزایش نسبت به نرخ پایه سال گذشته تعیین شده که حداقل ۱۲ میلیون و حداکثر ۲۷ میلیون تومان براساس مصوبه شورا و بر اساس کیفیت خودرو خواهد بود.

وی آمار دانش آموزانی که به شهرداری اعلام شده اند را در سال جاری ۱۷۵ هزار نفر اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.