بازدید سایت : ۲۹۴۷۷

کمبود واگن مشکل افتتاح ایستگاه های جدید متروی پرند

استاندار تهران گفت: شهر جدید پرند استعداد لازم را برای بهره گیری از مترو داشت و این خط افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت؛ اما کندی و مشکل کار به لحاظ کمبودهایی است که ما در تعداد واگن های مترو داریم.

کمبود واگن مشکل افتتاح ایستگاه های جدید متروی پرند
تین نیوز

استاندار تهران گفت: شهر جدید پرند استعداد لازم را برای بهره گیری از مترو داشت و این خط افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت؛ اما کندی و مشکل کار به لحاظ کمبودهایی است که ما در تعداد واگن های مترو داریم.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا فخاری درباره آمادگی استان تهران و تاب آوری آن در برابر زلزله احتمالی، اظهار کرد: موضوع زلزله در برآوردهایی که وجود دارد ممگن است به عنوان یک پدیده طبیعی در هر زمانی رخ دهد؛ اما این که زمانش چه وقت است بر همه پوشیده است. میزان آمادگی هایی که وجود دارد بر اساس ساختارهایی است که از قبل بر چگونگی مقابله با بحران ها در دستور کار ستاد مبارزه با بحران ها قرار دارد و طبیعتا سازمان های ذی ربط سطح آمادگی ها را هم به لحاظ تجهیزاتی و امکانات و هم به لحاظ آمادگی های توأم با آموزش برای اقشار مختلف مردم و دستگاه های مختلف در دستور کار دارند. ضمن اینکه مانورهای مختلفی را برای آمادگی در برابر وقوع زلزله برگزار می کنیم که تا این جا، تقریبا میزان آمادگی هایی که باید وجود داشته باشد به طور نسبی وجود دارد؛ اما مطلق و کامل نیست.

آمادگی شهرستان های اطراف تهران در برابر زلزله احتمالی پایتخت

فخاری در پاسخ به این سوال که در صورت وقوع زلزله آیا شهرستان های اطراف تهران آمادگی لازم برای کمک و امدادرسانی به پایتخت را دارند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بر اساس استعداد و ظرفیت هایی که در سطح استان وجود دارد معین هایی که از طریق شهرستان ها برای تهران و یا از شهرستان ها برای شهرستان ها تعیین شدند خدمات مورد نیاز را برای وقایع این دست مدنظر دارند. اردوگاه ها، محل اسکان و یا چگونگی امدادرسانی و یا مباحث مربوط به پشتیبانی مختلفی که در حوزه های مختلف صورت می گیرد، از مجموعه فعالیت هایی است که تا اندازه ای به میزان سطح آمادگی و چگونگی کنترل و هدایت این نوع خطرات و حادثه ها کمک می کند.

آخرین وضعیت فرونشست ها در استان تهران

وی درباره آخرین وضعیت فرونشست ها در استان تهران و اینکه آیا برنامه ای برای حل مشکل فرونشست ها در اطراف تهران دارید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته دقیقا یک رابطه مستقیم بین میزان برداشت آب های زیر سطحی و ایجاد فرونشست ها وجود دارد و با توجه به اینکه ما در منطقه خشکی قرار داریم و سطح نزولات کاهش پیدا کرده، طبیعتا حفره های زیر سطحی پر نمی شود و این امر عامل اصلی برای وقوع فرونشست است. از طرفی هم برداشت غیرصحیح از آب های زیر سطحی برای مصارف مختلف هم یکی از عوامل تشدیدکننده این مشکل است. دوستان ما در حوزه امور آب منطقه ای تلاش می کنند سطح و سطوح مصرف آب را و چگونگی کنترل آب را آموزش دهند و در توزیع آب نیز دقت لازم را اعمال کنند تا ما شاهد این وضعیت بغرنجی که پیش می آید، نباشیم.

استاندار تهران ادامه داد: همه مردم باید کمک کنند برای این که در آینده شاهد مشکلات بزرگ تر نباشیم، در مصرف بی رویه آب اصراف نکنند و نرم استانداردهایی که معمولا مصرف ۱۳۰ لیتر به ازای هر نفر در روز است را حتما رعایت کنند. ما برای تأمین آب شرب مشکل داریم و باید یک تعادلی در مصرف، نوع مصرف و چگونگی مصرف ایجاد شود تا ان شاءالله شاهد مشکلاتی از این دست نباشیم.

کمبود واگن مترو دلیل عدم افتتاح ایستگاه های میانی جانمایی شده

وی درباره راه اندازی خطوط متروی اقماری و آخرین وضعیت خط پرند و افتتاح ایستگاه های میانی که جانمایی شده، تصریح کرد: متروی پرند یکی از نقاطی است که جمعیت بسیار زیادی را جابجا می کند، شهر جدید پرند استعداد لازم را برای بهره گیری از مترو داشت و این خط افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فخاری در مورد افتتاح ایستگاه های دیگر خط متروی پرند اظهار کرد: کندی کار به لحاظ کمبودهایی است که ما در تعداد واگن ها داریم و این مسأله را دوستان ما در حوزه شهرداری و متروی تهران تلاش می کنند تا جبران کنند تا در یک برنامه زمانبندی شده بتوانند آن ظرفیت را تکمیل کنند، جا دارد تشکر کنیم زیرا کار سخت و طاقت فرسایی بود که الحمدالله با کمکی که دوستان انجام دادند این کار صورت گرفت، برای تکمیل این ظرفیت تلاش دوستان را می طلبد و امیدواریم که به زودی تحقق پیدا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.