بازدید سایت : ۳۶۷۶۸

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت الزامی است

نگاه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت الزام پیدا کرده و به شدت در کلانشهر تهران احساس می شود.

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت الزامی است
تین نیوز

معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: نگاه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت الزام پیدا کرده و به شدت در کلانشهر تهران احساس می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمد قیومی روز یکشنبه در بازدید از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کلانشهر تهران با اشاره به اهمیت بروزرسانی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران اظهار کرد: بنابراین اگر امکان ساخت کارخانه با خط تولید اتوبوس و تاکسی ویژه حمل و نقل عمومی ممکن بود و می توانست بصورت سالانه نیازهای مربوط به بروزرسانی حمل و نقل عمومی را با ویژگی های جدای از خودروی شخصی انجام دهد، به طور قطع بخشی از این مشکلات را رفع می کرد.

قیومی افزود: رشد جمعیتی تهران در حال گسترش بوده و از همین رو ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت نیازمند رشد و توسعه است. اتفاقات مختلفی چون رشد جابجایی مسافر بصورت روزانه و غیره از جمله موضوعاتی است که استهلاک حمل و نقل عمومی را چندین برابر کرده و تنها راه رفع این معضل استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به روز است که در این راه همه باید در کنار شهرداری تهران همراه و کمک رسان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت بروز کردن تاکسیرانی کلانشهر تهران اضافه کرد: تاکسی داران تهران ارتباط مستقیمی با مردم دارند، پس دارای جایگاه حائز اهمیتی هستند، مسافران داخلی و خارجی نیز پس از ورود به کشور ابتدا با پلیس برخورد داشته و پس از آن با تاکسیران ها برخورد می کنند.

قیومی افزود: لزوم ایجاد یک نرم افزار مخصوص ویژه تاکسی داران کلانشهر تهران برای دسترسی به مسیرهای با ترافیک کمتر، دارای اهمیت بسیار است و در کنار آن داشتن دیگر امکاناتی که نشان از جایگاه ویژه آنها دارد می تواند تاثیرگذاری خوبی در سطح جامعه داشته باشد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اهمیت پیگیری مسایل مختلف تاکسیرانان از جمله معیشت، ادامه داد: رسیدگی به امور مربوط به بیمه و بسته های معیشتی برای رانندگان دارای اهمیت است و اگر این موارد به دقت رخ دهد باعث امیدآفرینی در بین این قشر می شود، از تبیین گری رانندگان تاکسی داران در ایجاد رونق اقتصادی، امیدآفرینی این قشر در جامعه با بیان های ساده گرفته تا عملکرد ما مسئولان که رسانه ای می شود نقش موثری در رشد جامعه و پیشرفت در حوزه های مختلف ایجاد می کند.

وی با اشاره به کم توقع بودن رانندگان و درک دقیق آنها از مسایل کشور یادآور شد: سرکشی به راننده های تاکسی و جویا شدن از احوال خانواده و معیشت آنان می تواند تاثیرگذاری بسیاری در جامعه داشته و باعث خرسندی این قشر کم توقع و بسیار مهم در جامعه شود.

حدود ۷۰ هزار تاکسی در پایتخت فعال است که براساس آمارهای موجود نیمی از این تاکسی ها فرسوده است. البته مدیریت شهری پایتخت اقداماتی برای نوسازی این ناوگان در راستای برقی سازی خودروها انجام داده است که این تلاش ها برای هوشمندسازی فرایند ناوگان حمل و نقل ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.