بازدید سایت : ۲۴۵۴۶

تحقق وعده شهردار تهران؛ اتوبوس برقی به ایستگاه پایتخت رسید

۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تا پایان امسال وارد پایتخت می شود، این وعده ای است که سال گذشته به مردم داده شد و شهردار با وجود همه مشکلات و سختی ها به آن عمل کرد.

تحقق وعده شهردار تهران؛ اتوبوس برقی به ایستگاه پایتخت رسید
تین نیوز

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تا پایان امسال وارد پایتخت می شود، این وعده ای است که سال گذشته به مردم داده شد و شهردار با وجود همه مشکلات و سختی ها به آن عمل کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شهردار تهران این خبر را در نشست اخیر خود با اهالی رسانه و تشریح صفر تا صد قرارداد چین با ایران اعلام کرد و افزود: همه اقدامات لازم برای خرید اتوبوس های برقی انجام شده و بزودی این اتوبوس ها در خیابان های شهر به مردم خدمات خواهند داد.

زاکانی تاکید کرد: علاوه بر این، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی جدید که ساخت داخلی است نیز خریداری شده که بطور مستمر و بتدریج وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خواهد شد.

وی وعده داده بود که ناوگان حمل و نقل عمومی را متحول و اتوبوس برقی را وارد خیابان های تهران خواهد کرد و اینک شاهد خریداری اتوبوس های برقی و ورود آنها به ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

این اخبار خوش بار دیگر پایتخت نشینان را خشنود و آنان را برای چندمین بار به دستیابی به امور رفاهی در ناوگان عمومی امیدوار کرد.

اهتمام شهردار تهران در تحول مدرن سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، خرید این اتوبوس ها و نیز تاکسی های برقی با انعقاد قرارداد چینی شبهاتی را در اذهان مردم ایجاد کرد و حتی برخی انتقاداتی به این موضوعات داشتند اما با این وجود علیرضا زاکانی همواره تاکید کرده که همه تلاش او و مجموعه مدیریت شهری این است که مردم را در سرما و گرما از فشار کمبود وسایل نقلیه عمومی نجات دهد.

رویای دیرینه، دستیابی به تهرانی زیباتر با اتوبوس های برقی جدید و مدرن بدون آلایندگی که آرزوی هر ایرانی است.

شهردار تهران درباره چگونگی خرید اتوبوس های برقی هم به رسانه ها گفت که این خودروها با شرایط ۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد اقساط خریداری شده است.

 

باید گفت چندی پیش مردم تهران وعده هایی برای برقی سازی تاکسی ها و توسعه خطوط مترو و نیز خرید آنلاین از شهرزاد شنیدند که شاید تا حدی امیدی به تحقق آنها نداشتند اما اینک شاهدیم که یک به یک به تحقق رسیده و اکنون نوبت ورود اتوبوس های برقی است تا در ایستگاه پایتخت توقف کند.

رویکرد شهردار تهران در سه سال گذشته، تهران و ناوگان حمل و نقل عمومی دچار شوک و تحول بزرگی شده که در نوع خود بی سابقه است، مدرن سازی و برقی سازی ناوگان حمل و نقل برای نخستین باری است که در کشور به اجرا درآمده و ناوگان پایتخت را متحول کرده است.

با وجود تحولات این چنینی در حوزه حمل و نقل عمومی اما از سویی دیگر با رانندگانی روبرو هستیم که خواستار تغییر نیستند برای عدم جایگزینی خودروهای فرسوده و بی کیفیت خود با خودروهای با کیفیت و مدرن مقاومت می کنند که باید برای تحول در بخش ناوگان عمومی آنان را متقاعد کرد، این در حالیست که شهردار تهران معتقد است برقی سازی خودروها و ناوگان حمل و نقل عمومی تنها راه نجات تهران از آلودگی هواست.

زاکانی خطاب به پایتخت نشینان گفت: علاوه بر اتوبوس های برقی، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی هم از تولیدکنندگان داخلی خریداری شده که بتدریج و مستمر وارد خیابان های تهران می شود که همه این اتوبوس ها دارای استانداردهای یورو پنج است تا شهر دچار معضلات زیست محیطی و آلودگی بیشتر نشود.

به گفته شهردار، بالاترین آمار اتوبوس های فعال در شهر تهران متعلق به سال ۸۹ است که حدود سه هزار و ۴۸۰ دستگاه بود و در سال ۹۶ نیز حدود سه هزار و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس تحویل شورای پنجم شده بود و کمتر از یک هزار دستگاه اتوبوس فعال نیز توسط شورای پنجم به دست دوره ششم مدیریت شهری رسید.

 

تراموا هم می آید

زاکانی همچنین خبر از ورود ۲ دستگاه تراموای چرخ لاستیکی در شهر تهران داد و گفت: اکنون این ترامواها به صورت آزمایشی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت می شود تا در صورت استفاده مفید و بررسی دقیق تصمیم گرفته شود که از آنها در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود.

وی تاکید کرد: هیچ یک از این ۲ تراموا به صورت کاملا اهدایی نیست و پول آن پس از آزمایش و بکارگیری در ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت خواهد شد.

 

چشم انداز برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی مطلوب است

به واسطه تحولات در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت و اقداماتی که از سوی مدیریت شهری در این دوره سه ساله انجام شده است، شهردار تهران در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که چشم انداز برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در یکسال آینده چگونه می بینید در حالیکه تنها یکسال از دوره تصدی در مدیریت این دوره شهر باقی مانده است و اینکه فکر می کنید که آیا این طرح به نتیجه مطلوب برسد؟ پاسخ داد و گفت: چشم انداز مطلوب و خوبی است و امیدواریم که به نتیجه برسد.

علیرضا زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا اتوبوس های برقی ۲ طبقه هم وارد ناوگان حمل و نقل می شود؟ اظهار کرد: خیر، اکنون همه اتوبوس های خریداری شده که وارد ناوگان می شود یک طبقه هستند.

شهردار تهران مصمم است فارغ از همه قضاوت ها و فشارهای سیاسی وعده های خود را که در سه سال گذشته زحمات زیادی را برای تحقق آنها متحمل شده است به ثمر برساند و با سربلندی کلید شهر را با پایان تصدی خود تحویل پایتخت نشینان دهد.

شهردار تهران در پایان جلسه چند ساعته با خبرنگاران در روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ پس از پاسخ به همه سوالات و شفاف سازی ابهامات آنان اعلام کرد که حاضرم بطور مرتب چنین جلساتی را با اهالی رسانه داشته باشم و مسایل شهری را موشکافانه بررسی کنیم تا ابهامات برای همه برطرف شود و خبرنگاران بتوانند به شیوه ای مطلوب اخبار مرتبط با مسایل شهری را به مردم اطلاع رسانی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.