بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در سال جاری​

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در سال جاری خبر داد.

افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در سال جاری​
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره ساماندهی سرویس مدارس همزمان با آغاز مهرماه اعلام کرد: براساس آیین نامه اجرایی سرویس دانش آموزی مصوبه هیئت وزیران، شهرداری تهران به نمایندگی از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مسئول تایید صلاحیت رانندگانی است که متقاضی ثبت نام در بستر سامانه سپند هستند.

40 هزار دانش آموز در سپند ثبت نام کردند

وی با اشاره به اینکه اطلاعیه آغاز ثبت نام در این سامانه از خردادماه اعلام شده بود، اظهار کرد: توسط شهرداری تهران و وزارت کشور به اولیا و رانندگان برای ثبت نام در سامانه سپند اطلاع رسانی صورت گرفت و تاکنون 40 هزار دانش آموز در این سامانه ثبت نام کرده اند. 

مالکی با بیان اینکه حدود 170 هزار دانش آموز در پایتخت با سرویس تردد می کنند، عنوان کرد: با توجه به آمار افراد ثبت نام شده در سامانه می توان نتیجه گرفت که تعداد زیادی از دانش آموزان از سرویس های آزاد در سطح شهر استفاده می کنند. 

171 شرکت در سامانه سپند ثبت نام کردند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، با اشاره به اینکه تاکنون 171 شرکت در سامانه سپند ثبت نام کرده اند، بیان کرد: پس از بررسی های صورت گرفته برای 72 شرکت تاییدیه های لازم صادر شد. 

وی افزود: نکته قابل توجه این است که در میان شرکت های ثبت نام شده نام شرکت های تخصصی در حوزه سرویس مدارس را کمتر مشاهده می کنیم و این یعنی گردش کاری سرویس مدارس خارج از بستر سامانه سپند در سال جاری ادامه خواهد داشت.  

مالکی با بیان اینکه رانندگان متقاضی برای تایید صلاحیت نیازمند گواهی های مختلفی هستند، یادآور شد: تاییدیه هایی مانند گواهی عدم سوءپیشینه، عدم اعتیاد، گواهی سلامت جسمی و روانی و … برای تایید صلاحیت رانندگان مورد نیازاست اما کسانی که خارج از بستر سامانه مشغول خدمت رسانی هستند به هیچ گواهی نیاز ندارند؛ همین موضوع باعث ایجاد تعارض و چالش خواهد شد.

شهرداری تنها مسئول تایید صلاحیت رانندگان است

به گفته مالکی؛ شهرداری تهران تنها مسئول تایید صلاحیت رانندگان بوده است و به صورت خصوصی ناوگان خودرویی در اختیار ندارد تا بتواند سرویس ارائه کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، ضمن تاکید بر اینکه رانندگان و شرکت هایی که سامانه ثبت نام می کنند باید به مصوبات تعیین شده شورای اسلامی شهر تهران در حوزه نرخ کرایه پایبند باشند، خاطرنشان کرد: سرویس های آزاد نرخ های خودشان را دارند و ممکن است مشکلاتی را برای اولیا و شهروندان بوجود می آورند. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه نرخ مصوب امسال برای رانندگان سرویس ها چقدر است، اظهار کرد: نرخ مصوب به عوامل مختلفی اعم از پایه تحصیلی، شرایط منطقه و … متفاوت است. اما می توان گفت که 45 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. تلاش کردیم تا نرخ مصوب قیمت واقعی را ارائه دهد تا برای رانندگان و اولیا صرفه اقتصادی داشته باشد.

سازمان تاکسیرانی پای کار کاهش ترافیک اول مهر

مالکی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی برای بازگشایی مدارس اعلام کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تاکسی ها همزمان با بازگشایی مدارس به بهترین شکل خدمت رسانی خواهند کرد. ناظران سازمان تاکسیرانی از ابتدای شهریورماه در پایانه ها مستقر شدند و حضور و غیاب تاکسی ها را کنترل خواهند کرد. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه برای رانندگانی که نسبت به تمدید پروانه اقدام نکردند دو نوبت پیامک ارسال شده است، عنوان کرد: پیگیر تمدید پروانه رانندگان هستیم تا بتوانیم برای ابتدای مهر آن ها را نیز فعال کنیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه امسال، نخستین سالی است که پروژه سامانه سپند به اجرا درآمده است، ممکن است مشکلاتی در زیرساخت و یا دیگر بخش هایش داشته باشد اما مجموعه شهرداری و دیگر دستگاه های ذی ربط تلاش می کنند تا در اسرع وقت به حل چالش ها بپردازند.

مالکی درخصوص همکاری شرکت های خصوصی تاکسی آنلاین بیان کرد: زمانی که پروژه ای در مقیاس بزرگ فعال می شود همه شرکت ها و زیرمجموعه ها باید در حوزه خودشان کمک دهند. درباره شرکت هایی که اعلام آمادگی کردند اگر با کم کاری یا عدم حضور رانندگان و یا خدمات آن ها مواجه شویم طبق جلساتی که با نماینده دادستانی برگزار شد می توانیم به روند کار ورود پیدا کنیم.

10 هزار خودرو برای جبران کمبود سرویس نیاز است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طبق آمار دانش آموزانی که در سامانه سپند ثبت نام کردند حدود 10 هزار خودرو نیاز است، ادامه داد: در صورت استفاده از ون های شاتل تاکسی برای سرویس مدارس باز هم کمبود سرویس در تهران جبران نخواهد شد. همچنین اغلب خودروهایی که به سرویس مدرسه اختصاص داده می شوند خودروهای غیرتاکسی هستند.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.