بازدید سایت : ۱۳۶۶۴۷

◄ والدین به برچسب سرویس مدارس دقت کنند/ سرویس رایگان برای ۴۰۰۰ دانش آموز استثنایی

تأیید ۱۷۰۰ راننده پایتخت در سامانه سپند برای ارائه خدمات سرویس مدارس

والدین به برچسب سرویس مدارس دقت کنند/ سرویس رایگان برای ۴۰۰۰ دانش آموز استثنایی
تین نیوز |

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از تأیید ۱۷۰۰ راننده در تهران برای ارائه خدمات سرویس مدارس در سامانه سپند خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در جلسه شورای ترافیک شهرستان تهران در تشریح اقدامات سازمان تاکسیرانی شهر تهران برای بازگشایی مدارس، گفت: برای سامانه سپند که ویژه سرویس مدارس است امسال ۱۸۶ شرکت متقاضی ارائه خدمات در تهران بودند که از این تعداد ۷۵ شرکت تأیید شدند و ۱۸۰۰ راننده در سامانه ثبت نام کردند که ۱۷۰۰ راننده مورد تأیید قرار گرفتند.

مالکی افزود: با توجه به تعاملی که با بسیاری از مدارس داشتیم تخصیص ها در حوزه سرویس مدارس انجام شده و لیست پیمانکاران مجاز به آموزش و پرورش ارائه شده و آنها نیز این لیست را به مناطق خود ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: در حوزه سرویس مدارس دو بستر رسمی و غیررسمی برای ارائه خدمات وجود دارد که بستر رسمی از طریق سامانه سپند و بستر غیررسمی توسط پیمانکارانی است که به صورت آزاد در این حوزه کار می کنند. در سال های گذشته مقرر شد پیمانکارانی که در بستر آزاد کار می کنند حتما راننده و خودروهای خود را باید در سامانه سپند ثبت نام کنند تا هم نرخ مصوب شورا برای سرویس مدارس رعایت شود و هم برچسب برای این دسته از پیمانکاران صادر شود تا به تبع آن پلیس راهور نیز بتواند برای رانندگانی که خارج از این بستر کار می کنند، اعمال قانون انجام دهد.

مالکی تأکید کرد: برای آن دسته از اولیایی که تخصیص برای آنها در بستر سپند انجام نشده است پیامکی ارسال شده تا با مراجعه به مدرسه از خدمات سرویس مدارس در بستر سامانه سپند استفاده کنند.

اعمال قانون خودرو فاقد برچسب سرویس مدرسه

وی با بیان اینکه اگر خودرویی فاقد برچسب سرویس مدرسه باشد حتما اعمال قانون می شود، گفت: محتواهای آموزشی برای رانندگانی که در سامانه سپند ثبت نام کردند، ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر لزوم استفاده مدارس و دانش آموزان از سرویس های معتبر و تأیید شده، تاکید کرد: تعاملی با آموزش و پروش تهران داشتیم که از سرویس مدرسه هایی استفاده شود که در سامانه سپند ثبت نامشان انجام شده باشد.

والدین به برچسب سرویس مدارس دقت کنند/ سرویس رایگان برای ۴۰۰۰ دانش آموز استثنایی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ویژه برنامه های این سازمان برای استقبال از مهر و بازگشایی مدارس را تشریح و به والدین توصیه کرد که به برچسب سرویس مدارس دانش آموزان دقت کنند.

شادی مالکی با اشاره به تمهیدات این سازمان در استقبال از ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به کاهش زمان انتظار مسافران تاکسی پایتخت به گونه ای برنامه ریزی کردیم که بخشی از تاکسی های گردشی و تاکسی هایی که در خطوط با مسافران کم فعال هستند وارد ۴۰ خطی که مورد شناسایی قرار گرفته و دارای تقاضای سفر بیشتری نسبت به سایر خطوط هستند؛ اضافه شوند.

وی افزود: با اضافه کردن این تعداد تاکسی و ون به این خطوط که بیشترین تقاضای سفر را در حوزه جابجایی مسافر در پایتخت داریم امیدواریم بتوانیم خدمت رسانی مناسبی را به شهروندان تهرانی ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: همچنین بسیاری از ایستگاه های تاکسی دارای سرپناه شده اند و بسیاری از پایانه ها به دوربین های پلاک خوان به جهت جلوگیری از ورود خودروهای شخصی و مسافرگیری آنها مجهز شدند تا نظم بیشتری را در پایانه های تاکسی شاهد باشیم. 

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: با تعامل سازنده ای که میان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و آموزش و پرورش صورت گرفت و همچنین بر اساس جلسات متعدد که با حضور نهادهای مربوطه مانند وزارت کشور، استانداری، پلیس راهور، آموزش و پرورش و سایر نهادها برگزار شد و بر اساس ابلاغ هیئت وزیران در خصوص آیین نامه دانش آموزی مقرر شد که از ظرفیت و پتانسیل مدارس نیز در جهت ساماندهی سرویس مدارس در سال جاری استفاده شود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که مدیران مدارس و شرکت های پیمانکاری که تاکنون در سامانه سپند ثبت نشده اند و قراردادهایی را با مدارس منعقد می کنند که حتماً باید اطلاعات شرکت و ناوگان و رانندگانشان در یک زمان مشخص در سامانه سپند ثبت شود؛ همچنین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز در  اسرع وقت نسبت به بررسی و احراز صلاحیت اقدامات لازم را انجام دهد. 

مالکی تاکید کرد: در سامانه سپند رانندگانی که ثبت نام می کنند آموزش هایی  به دو صورت حضوری و مجازی خواهند دید که قطعا به سلامت  و ایمنی تردد دانش آموزان کمک  خواهد کرد؛ همچنین در سامانه سپند بیش از ۴ هزار دانش آموزی را داشتیم که در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند که تمامی این دانش آموزان در حوزه سرویس مدارس به صورت رایگان مورد ساماندهی قرار گرفتند. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ناوگان خودرویی تایید شده در سامانه سپند گفت: ناوگان خودرویی مورد تایید شده در سامانه سپند مجهز به برچسب سرویس مدارس هستند و اگر خودرویی نسبت به سرویس مدرسه اقدام کند و مجهز به برچسب سرویس مدارس نباشد بر اساس هماهنگی با پلیس راهور توسط گشت هایی که به صورت مشترک میان پلیس و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران انجام خواهد شد اعمال جریمه خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.