بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

تراموای چینی به ترافیک مهر ماه پایتخت نرسید/وقفه در بارگیری قطار شهری بدون ریل از چین به تهران

این خبر از اظهارات نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران برداشت می شود که می گوید ارسال تراموایی که قرار بود چین به ایران بدهد به تاخیر افتاده است.

تراموای چینی به ترافیک مهر ماه پایتخت نرسید/وقفه در بارگیری قطار شهری بدون ریل از چین به تهران
تین نیوز |

تراموای چینی به ترافیک مهر ماه نمی رسد؛ این خبر از اظهارات نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران برداشت می شود که می گوید ارسال تراموایی که قرار بود چین به ایران بدهد به تاخیر افتاده است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، سیدمحمد آقامیری، نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران به ترابران گفت: «ترامواهای چینی قرار بود اواخر شهریور ماه به تهران برسند اما وقفه ای در ارسال این ترامواها به کشور به وجود آمده و برای آغاز سال تحصیلی به پایتخت نمی رسند.»

آقامیری درباره علت به وجود آمدن این تاخیر گفت: «قرار بود ابتدا اتوبوس های برقی و تاکسی های برقی وارد کشور شوند و در مرحله بعدی تراموا وارد شوند اما چون در واردات اتوبوس و تاکسی وقفه به وجود آمد خودبه خود واردات تراموا هم به تاخیر افتاد.»

وی در پاسخ به این سوال که اتوبوس ها و تاکسی های برقی چینی چه زمانی به کشور می رسند نیز گفت: «اتوبوس های برقی و تاکسی های برقی در راه هستند و به زودی وارد کشور می شوند. ۱۵۰ دستگاه تاکسی برقی بارگیری شده و در راه ایران است و پس از آن ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی بارگیری می شود و به کشور می رسد. بعد از این دو نوبت ترامواها است که وارد کشور شود.»

آقامیری درباره زمان ارسال تراموا به ایران از سوی چین نیز گفت: «این وقفه چند ماهه نیست و احتمال دارد در اواخر مهر ماه به ایران برسد. بارگیری دست چینی هاست. چون قرار است این تراموا برای آزمایش و تست در اختیار ما قرار گیرد بنابراین ما روی تاریخ آن چندان اصرار نداریم و نمی خواهیم به طرف چینی فشار بیاوریم.»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که به محض ورود تراموا به تهران اجرای آزمایشی آن شروع می شود.

او همچنین درباره طرح مطالعاتی این تراموا توضیح داد: «طرح مطالعاتی برای نوع ریلی و ثابت این نوع ترامواها بود که بحث ریلی آن را کلاً متوقف کردیم؛ یعنی تراموای ریلی در تهران به هیچ وجه وارد نمی شود و اگر اجرای آزمایشی موفق باشد ترامواها به صورت لاستیکی فعالیت خواهند کرد. چون تراموای ریلی دردسر دارد و بسیار هزینه بر است و باید کف خیابان ها ریل کار گذاشت.»

آقامیری گفت: «تراموایی که قرار است چین به ایران بدهد چرخ لاستیکی است و ما روی این نوع تراموا حساب باز کرده ایم. یعنی تراموای چرخ لاستیکی را در تهران تست می کنیم که ببینیم جواب می دهد یا نه که اگر بتوانیم جواب بگیریم می توان در خیلی از معابر شهر از این نوع ترامواها استفاده کرد. البته معابری که طولانی و مستقیم باشند.»

به گفته این عضو شورای شهر تهران اگر مردم از این نوع تراموا استقبال کنند و کارآیی خوبی داشته باشد برنامه ریزی می شود که تعداد بیشتری از آن از چین وارد کشور شود تا در خطوط مختلف از آنها استفاده شود و کمکی به حل معضل ترافیک پایتخت کند.»

آقامیری در پاسخ به این سوال که ظرفیت این ترامواها چقدر است نیز گفت: «این تراموا ۴ تا ۵ واگن دارد که ظرفیت آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر است که تعدادی از آنها نشسته و تعدادی ظرفیت افراد ایستاده است.»

او همچنین درباره رقمی که شهرداری تهران برای خرید این تراموا از چین پرداخته است، گفت: «ما برای وارد کردن این تراموا به کشور هزینه ای نکرده ایم و این تراموا آزمایشی است. ابتدا باید مراحل آزمایشی را طی کند که ببینیم به آن نیاز داریم یا نه تا تصمیم بگیریم از چین خریداری و وارد کشور کنیم. بنابراین فعلاً این تراموا را رایگان وارد کردیم تا آزمایش کنیم که اگر موفق باشد دستور خرید آن صادر شود.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.