بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ ورود ۳۲۰۰ اتوبوس به ناوگان پایتخت تا عید/اضافه شدن ۴۰۰ دوربین به شبکه نظارتی تهران

شهردار تهران: امروز اول مهر ماه ترافیک داشتیم اما انسداد ترافیکی در شهر مشاهده نمی شود.

ورود ۳۲۰۰ اتوبوس به ناوگان پایتخت تا عید/اضافه شدن ۴۰۰ دوربین به شبکه نظارتی تهران
تین نیوز |

شهردار تهران با اعلام اینکه شرایط جدید در حوزه حمل و نقل عمومی طی ماه های آتی در پایتخت ایجاد می شود، به اقدامات شهرداری برای مدیریت ترافیک مهر اشاره کرد و گفت: امروز اول مهر ماه ترافیک داشتیم اما انسداد ترافیکی در شهر مشاهده نمی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در جلسه امروز ستاد استقبال از مهر با بیان اینکه از دو ماه قبل تلاشهایی برای کنترل ترافیک مهرماه آغاز شد و شرایط اکنون بهتر شده هرچند که هنوز قابل قبول نیست گفت: شهر تهران عقب ماندگی زیادی در حوزه حمل و نقل دارد و همه این تلاشها تنها کمکی برای آلام است چراکه تهران به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد و حالا فقط ۲۱۰۰ اتوبوس دارد که این قابل قبول نیست.

زاکانی با بیان اینکه شناسایی ۸ درصد تاکسی غیرفعال و بازگردان آنها به خطوط جای تقدیر دارد گفت: در حوزه مترو نیز شاهد عقب ماندگی هستیم بگونه ای که با وجود توسعه خطوط و ایستگاه ها شاهد آن هستیم که ناوگان کمبود شدید داریم.


وی با بیان تا عید حدود ۳۲۰۰ اتوبوس در تهران وارد ناوگان می شود و همچنین  تلاش میشود که ۲۷ هزار تاکسی تا پایان سال در ناوگان  داشته باشیم همچنین اظهار کرد: تلاس می شود که قدرالسهم حمل و نقل عمومی را تا پایان سال افزایش دهیم.

شهردار  تهران با تشکر از سازمان شهرداری ها و فاتب و سایر دستگاه ها این را هم گفت: امروز اول مهرماه ترافیک داشتیم اما انسداد در شهر مشاهده نمی شود که این امر برای ما بسیار حائز اهمیت است. به طبع حجم حضور در ابتدای مهرماه متفاوت می شود که امسال در محدود ۱۴ درصد و در کل شهر ۱۳ درصد افزایش بار ترافیکی داشتیم .

وی در خاتمه با بیان اینکه شرایط جدیدی در حوزه حمل و نقل طی ماه های آتی ایجاد می شود، ابراز امیدواری کرد با تغییر فرهنگ ، افزایش استفاده از حمل ونقل عمومی را شاهد باشیم چراکه الان استفاده حداکثری از خودروی شخصی است و امید است تا پایان سال این معادله به سمت استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی باشد.

اضافه شدن ۴۰۰ دوربین به شبکه نظارتی تهران

شهردار تهران با اشاره به اضافه شدن حدود ۴۰۰ دوربین به شبکه نظارتی شهر همچنین گفت: مناقصه ای با شرکت های داخلی برای افزایش تعداد دوربین های شهر در حال برگزاری است.

زاکانی تاکید کرد: افزایش ناوگان و تشدید نظارت تصویری، شهر وارد مرحله ای جدید از نظارت و کنترل خواهد شد.

وی در مورد رصد و پایش سرویس مدرسه گفت: سرویس مدارس به دو دسته رسمی و غیررسمی در شهر فعالیت می کنند  اما از سال گذشته، شهرداری مسئولیت ارائه خدمات به گروهی که در سامانه سپند ثبت نام کردند را به عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارائه خدمات سرویس مدرسه به ۴۰۰۰ نفر از کودکان استثنایی انجام می شود گفت: طبق آیین نامه سرویس مدارس، شهرداری موظف است در این حوزه اقدام کند و ثبت نام ها از طریق سامانه "سپند" صورت گیرد، اما با بررسی های انجام شده مشخص شد که هماهنگی لازم در این خصوص بین شهرداری ها و مدارس انجام نگرفته بود بنابراین با تصویب دولت جدید، مقرر شد که مدیران مدارس نیز در این موضوع دخیل باشند و این مصوبه ابلاغ شده و براین اساس هماهنگی های بین بخشی با مدیران مدارس در حال انجام است. همچنین برای تأیید صحت رانندگان، بازه زمانی جدیدی تا آذرماه تعیین شده است.

زاکانی در مورد قیمت گذاری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات گفت: قیمت گذاری برای خدمات ثبت نام شده در سامانه سپند کاملاً بر اساس ضوابط تعیین شده است. اما آن دسته از خدماتی که خارج از این سامانه انجام می شود، تحت نظارت ما نیست و اشرافی بر آن نداریم. این موارد خارج از چهارچوب نظارتی ما قرار دارند و قرار نیست تحت نظارت شهرداری باشند. خدماتی که در چارچوب سامانه "سپند" ارائه می شود، کاملاً منطبق بر ضوابط و مقررات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.