بازدید سایت : ۴۶۱۰۶

آزادسازی ۲۱ هزار مترمربع از فضاهای کارگاهی در خط ۷ مترو تهران

به موجب تکمیل و راه اندازی بخشی از ورودی ها و ایستگاه های خط ۷ مترو تهران در این دوره مدیریت شهری، بیش از ۲۱ هزار مترمربع فضای کارگاه های عمرانی مربوط به این خط در مناطق ۱۴،۱۲،۱۱،۱۰،۶،۲ آزاد و به عرصه های عمومی شهر بازگشته است.

آزادسازی ۲۱ هزار مترمربع از فضاهای کارگاهی در خط ۷ مترو تهران
تین نیوز |

به موجب تکمیل و راه اندازی بخشی از ورودی ها و ایستگاه های خط ۷ مترو تهران در این دوره مدیریت شهری، بیش از ۲۱ هزار مترمربع فضای کارگاه های عمرانی مربوط به این خط در مناطق ۱۴،۱۲،۱۱،۱۰،۶،۲ آزاد و به عرصه های عمومی شهر بازگشته است؛ این روال با اتمام پروژه های در دست اجرا و بهره برداری از طرحهای باقی مانده، همچنان ادامه یافته و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از ۵ هزارمترمربع از سایر کارگاههای خط ۷ مترو تحویل شهرداری مناطق شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدیاشار لطفی، مجری خط ۷ مترو تهران با اعلام مطلب فوق گفت: پیرو به ثمر نشستن بعضی از پروژه های عمرانی خط ۷، برخی کارگاهها کوچک سازی و ساماندهی شده و برخی کارگاههای دیگر کلاً جمع آوری شده اند تا ضمن بازگشت اراضی مورد اشاره به عرصه های عمومی شهر، اغتشاشات بصری و مزاحمت های کارگاههای اینچنینی به حداقل ممکن کاهش یابد. این امر عمدتاً از آبان ماه سال گذشته تا به امروز صورت پذیرفته است.

لطفی در ادامه به کاربری های جدید اراضی آزاد شده اشاره کرد و افزود: موقعیت های تحویلی به مناطق مختلف، اغلب به عنوان فضای سبز و بوستان، معبر و یا فضای کارگاه های عمرانی پروژه های راه و باند مورد استفاده قرار گرفته و در اختیار پیشبرد سایر طرحهای شهری قرار گرفته است. در واقع به این ترتیب بخش قابل توجهی از فضای کارگاهی پروژه های تکمیل شده خط ۷ مترو تهران آزاد شده و به عرصه های عمومی شهر بازگشته است که این امر به کارگاههای بوستان گفتگو، تربیت مدرس، مهدیه، میدان کتاب، بلوار پاک نژاد، رودکی، بزرگراه شهید محلاتی و بزرگراه شهید نواب صفوی مربوط می شود.

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، آزادسازی بیش از ۲۱ هزار متر مربع عرصه های شهری، اقدامی است که نشان می دهد مدیریت شهری در کنار اقدامات ساخت و سازی، مساله رفع مزاحمت های عمرانی و نگرانی های شهروندان مجاور کارگاه های شرکت مترو را نیز به طور اکید مد نظر داشته و این رویه همچنان جاری و ساری خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.