بازدید سایت : ۳۸۸۷۶

مترو تهران رکورددار پله برقی در کشور

با نصب ۲۳ دستگاه پله برقی جدید در ایستگاه های مختلف مترو، تعداد پله های برقی فعال در این شبکه حمل و نقلی به یک هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید.

مترو تهران رکورددار پله برقی در کشور
تین نیوز |

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: با نصب ۲۳ دستگاه پله برقی جدید در ایستگاه های مختلف مترو، تعداد پله های برقی فعال در این شبکه حمل و نقلی به یک هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، هادی زند با اشاره به اینکه اغلب ایستگاه های مترو فاصله زیادی تا سطح شهر دارند، افزود: بعد از قطار، پله برقی یکی از مهمترین تجهیزات ثابت شهر زیرزمینی است که توسط شهروندان از ما مطالبه می شود.

زند اظهار کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بزرگترین مجموعه کشور از حیث تعداد پله برقی است و در حال حاضر نیز با افزایش ۲۳ دستگاه پله برقی دیگر، آمار پله های برقی در حال بهره برداری در ۱۵۹ ایستگاه مترو را به یک هزار و ۳۰۰ دستگاه رسانده است.

وی اضافه کرد: ایستگاه ۱۵ خرداد بور میانگین در نیمه اول امسال روزانه با جابجایی ۲۸ هزار و ۶۹۴ مسافر به عنوان پرترددترین ایستگاه مترو شناخته شده در حالیکه این ایستگاه فاقد پله برقی بود و با گلایه های زیادی از سوی شهروندان و مسافران در این خصوص روبرو بودیم اما اکنون با اقدامات عمرانی انجام شده، شهروندان هنگام استفاده از این ایستگاه می توانند به پله برقی دسترسی داشته باشند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: با اضافه شدن چهار دستگاه پله برقی در ایستگاه ۱۵ خرداد خط یک، در حال حاضر این خط دارای ۱۷۴ دستگاه پله برقی شده، خط دو دارای ۱۲۴ دستگاه پله برقی و خط سه با اضافه شدن ۶ دستگاه پله برقی در ایستگاه سهروردی، دارای ۲۸۵ پله برقی است.

وی همچنین از اضافه شدن ۵ دستگاه پله برقی در ایستگاه میدان شهدا و ۲ دستگاه پله برقی در ایستگاه تئاترشهر در خط چهار خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۳۴ دستگاه پله برقی در ایستگاه های خط چهار فعال هستند.

هادی زند یادآور شد: خط پنج با ۳۱ دستگاه پله برقی و خط شش نیز با اضافه شدن ۶ دستگاه پله برقی در ایستگاه تربیت مدرس دارای ۱۹۹ دستگاه پله برقی فعال و خط هفت دارای ۲۵۳ دستگاه پله برقی است.

ناوگان مترو تهران و حومه اکنون در هفت خط و بیش از ۱۳۰ ایستگاه فعال دارد که مدیریت شهری برای پوشش حداکثری مترو در مناطق پُرجمعیت پایتخت چهار خط جدید را مطالعه و عملیات احداث این چهار خط در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.