◄ سرعت بخشی به توسعه حمل و نقل پاک با افزایش فعالیت دوچرخه های برقی اشتراکی در پایتخت/ هنوز همه پله برقی ها تحویل مترو نشده
زاکانی: هنوز بسیاری از پله برقی ها را به شهرداری تحویل نداده اند و تا وقتی تحویل نگیریم، کمبود داریم/ مشکلات مسیرهای دوچرخه سواری رفع می شود.
شهردار تهران با تایید قطعی تعداد کم پله برقی ها در متروی تهران و حومه گفت: هنوز بسیاری از پله برقی ها را به شهرداری تحویل نداده اند و تا وقتی تحویل نگیریم، کمبود داریم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بسیاری از پله برقی ها در ایستگاه های متروی پایتخت فعال هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
زاکانی با اشاره به وضعیت پله برقی ایستگاه شهدا هم اظهار کرد: پله برقی این ایستگاه قطع است چون پیمانکار پله ها را هنوز به شرکت مترو تحویل نداده و تا وقتی پیمانکار پله های خریداری شده را تحویل ندهد، این مشکل وجود دارد و پله برقی فعال نخواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه آیا در تحویل به موقع پله برقی ها به شهرداری تهران تحریم ها تاثیرگذار بوده است، ادامه داد: خیر این موضوع تاثیری نداشته است.
سرعت بخشی به توسعه حمل ونقل پاک و فعالیت دوچرخه های برقی اشتراکی
مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهر تهران بر ضرورت سرعت بخشی بر توسعه حمل و نقل پاک و فعالیت دوچرخه های برقی اشتراکی تاکید کرد.
پوریا علیمردانی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ۲۲ منطقه شهر تهران پارک ترافیک دارد و مسیرهای تندرستی متعددی را که از دوره های قبل آغاز شده بود، توسعه داده است، اظهار کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران طرح جامع حمل و نقل پاک که شامل مسیرهای فعلی پیاده روی و دوچرخه سواری و همچنین مسیرهای برنامه ریزی شده برای آینده است را پیگیری می کند.
علیمردانی با بیان اینکه ترویج دوچرخه سواری و استفاده از وسایل نقلیه پاک، مانند اسکوتر برقی، برای مردم راحت تر است، ادامه داد: حرکت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز به سمت برقی سازی دوچرخه و توسعه حمل و نقل پاک و همچنین فعال کردن دوچرخه های برقی اشتراکی است که از جمله روش های ترویج این حمل و نقل پاک به شمار می آید، البته در کنار آن روش هایی که در گذشته مورد استفاده بود مانند دوچرخه های اشتراکی هم فعال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری پیمانکاران در این حوزه به رشد و توسعه این سیستم کمک خواهد کرد، گفت: دوچرخه های اشتراکی در حال حاضر نیز به شهر بازگشته اند و قطعاً با سرعت بیشتری توسعه پیدا خواهد کرد اما در این بین مطالبات NGO ها و سمنها در فرهنگ سازی و ترویج دوچرخه سواری و استفاده از اسکوتر برقی بسیار مؤثر است.
وی افزود: کمپین هایی نیز برای حمایت ازایده های مؤثر در ترویج حمل و نقل پاک و کاهش ترافیک طراحی کرده ایم که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد اما هدف ما حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه است تا بتوانند محصولاتی برای کاهش ترافیک ارائه دهند.
علیمردانی خاطرنشان کرد: باید امکاناتی را برای استفاده از دوچرخه ایجاد و برای این امر فرهنگ سازی کنیم تا مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی، به سمت حمل و نقل همگانی و مدهای پاک بروند.
وی همچنین درباره مسیرهای دوچرخه سواری، اظهار کرد: ایرادات مسیرهای دوچرخه سواری برطرف می شود؛ اکنون نیز قراردادهایی با مناطق مختلف شهرداری به ویژه مناطق مرکزی منعقد شده تا مسیرهای دوچرخه بهسازی و بازنگری شوند.
به گفته وی، امسال ۱۳۰ میلیارد تومان برای حوزه ترویجی توسعه حمل و نقل پاک تهران اختصاص داده شده است.