تراموای چینی در راه آزادی
عضو شورای شهر تهران می گوید تراموا مجوز شورا را ندارد اما معاون شهردار می گوید مجوز داریم.
عضو شورای شهر تهران می گوید تراموا مجوز شورا را ندارد اما معاون شهردار می گوید مجوز داریم.
به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، «شهرداری در خصوص تراموا برنامه خود را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نکرده و اصلا معلوم نیست این کار شدنی است یا خیر»این را عضو شورای شهر تهران سوده نجفی در صحن علنی شورا گفت. اما معاون شهردار تهران محسن هرمزی ساعتی پیش به خبرنگار فارس گفت که به رئیس شورای شهر هم اعلام کردیم که «بعد از تست مطالعات را به شورا ارائه می کنیم».
سال گذشته شورای عالی ترافیک مجوز احداث 2 خط تراموا از میدان آزادی تا پایانه شرق و از جنت آباد تا لویزان را به شهرداری تهران داد.شهرداری دو رام تراموای چرخ لاستیکی را فعلا بدون پرداخت پول از چین گرفته و قرار است بعد از آزمایش در صورت نتیجه مثبت به سمت تولید انبوه حرکت کند. به گفته معاون شهردار تهران، تراموا هفته آینده به تهران می رسد و در خطوط بی.آر.تی تهرانپارس_آزادی مشغول به فعالیت می شود.
تراموا در بسیاری از کشورها مانند ترکیه، امارات، مالزی و... به عنوان سیستم حمل ونقل انبوه بر مورداستفاده قرار می گیرد.
کارشناس شهری حمید علیپور می گوید که شهرداری به جای احداث مدهای جدید حمل و نقل، مترو را که تمام زیرساخت های آن فراهم است، تقویت کند.در مقابل کارشناس ترافیک احمدرضا وکیلی می گوید که «هزینه احداث تراموا یک سوم مترو است» و سریع تر ساخته و حجم جابه جایی مسافر آن بالاست و در کشورهای پرترافیک مورد استقبال قرار گرفته است.در تبصره ۴ حکم ۱۱ برنامه چهارم توسعه شهر تهران آمده است که تراموای شهری باید احداث تا سیستم حمل و نقل عمومی یکپارچه و ایستگاه های تبادلی برای تردد آسان شهروندان ایجاد شود.